וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיינו של דיסני מכר 40% בהחזקותיו בדיסני תמורת 163 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

25.8.2003 / 9:39

רוי דיסני הקטין את החזקותיו ל-10 מיליון מניות וימשיך להחזיק זכויות ההצבעה במניות שמכר למשך חמש שנים; קרן שמרוק מרחיבה השקעתה בישראל

רוי דיסני, אחיינו של וולט דיסני וסגן יו"ר דיסני, מכר ביום רביעי שעבר 40% מהחזקותיו בחברה, בשווי של 163 מיליון דולר. למרות שמכר את 7.5 מיליון המניות, יחזיק דיסני בזכויות ההצבעה שמעניקות לו המניות משך חמש שנים נוספות. דיסני הוא הבעלים של קרן שמרוק, אשר בשבוע שעבר הכריזה על הקמת קרן של 120 מיליון דולר להשקעה בישראל.

דיסני היה בעל המניות היחיד הגדול ביותר ביותר לפני מכירת המניות. עתה נותרו בידיו 10 מיליון מניות, פחות מהחזקותיו של יו"ר החברה ומנכ"לה, מייקל אייזנר, המחזיק ב-14 מיליון מניות. מימוש המניות נעשה לאחר שמחירן עלה ב-35% מתחילת השנה.

המכירה נעשתה באמצעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון במחיר של 21.75 דולר למניה. החוזה מבוסס על מכירה עתידית של מניות המוחזקות בנאמנות שנשלטת על ידי דיסני, שיטה שנועדה לגדר השקעות והופכת פופולרית בקרב בעלי מניות בארה"ב.

רוי דיסני ומשפחתו הם הבעלים של שמרוק הולדינגס, חברה המשקיעה רבות בישראל. בשבוע שעבר הודיע משרד התמ"ת של ישראל כי שמרוק מקימה קרן חדשה שתשקיע 120 מיליון דולר בישראל. שמרוק היא בעלת החזקות בפלאפון ותדיראן תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully