וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OTI ממשיכה לצמצם הפסדים: ההפסד התפעולי קטן ב-46% - הסתכם ב-450 אלף דולר; ההכנסות נשחקו ב-9% לעומת הרבעון המקביל ל-5 מ' ד'

אלי דניאל

25.8.2003 / 10:05

ההכנסות ממכירת מוצרים - 94% מסך המחזור; ירידה בהוצאות המו"פ; הפסד נקי של 724 אלף דולר או 38 סנט למניה



חברת OTI - און-טראק מראש פינה, המתמחה בפיתוח טכנולוגיה לייצור כרטיסים חכמים ללא מגע, מדווחת הבוקר על הכנסות רבעוניות של כ-5 מיליון דולר - שחיקה של כ-9% לעומת הכנסות הרבעון המקביל, וכ-6% יותר מהכנסות הרבעון הראשון של השנה. עיקר הכנסותיה של OTI נבעו ממכירת מוצרים - 94% מסך המחזור, כאשר יתר ההכנסות נבעו מרישוי ומשירותי תמיכה ללקוחות. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-9.7 מיליון דולר, עלייה צנועה של 1% לעומת מחזור ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הקודמת.



על אף הירידה בהכנסות בהשוואה לרבעון השני של שנת 2002, OTI מציגה שיפור ניכר ברווח הגולמי שלה, וזה מסתכם בכ-2.9 מיליון דולר - כ-24% יותר מהרווח הגולמי ברבעון המקביל וכ-21% יותר מברבעון הקודם. הקטנת הוצאות המו"פ של החברה ל-758 אלף דולר הביאה לכך שהפסד התפעולי של OTI הצטמצם בכ-46% ל-450 אלף דולר. לשם ההשוואה נזכיר כי ברבעון המקביל הציגה החברה הפסד תפעולי של 749 אלף דולר, ואילו ברבעון הפותח של שנה זו נרשם הפסד תפעולי של 654 אלף דולר.



השורה התחתונה של OTI עודנה שלילית, אם כי החברה מראה ירידה של כ-48% בהפסדיה שהסתכמו ב-724 אלף דולר או 38 סנט למניה. בסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה מראה החברה הפסד מצטבר של כ-1.9 מיליון דולר, ירידה של כ-28% בהשוואה להפסד שנרשם בתקופה המקבילה.



בתום הרבעון השני של השנה הסתכם הונה העצמי של OTI בכ-10.6 מיליון דולר, והוא היווה כ-46% ממאזנה. קופת המזומנים של החברה הכילה במועד זה 926 אלף דולר, וזאת לצד השקעות לזמן קצר בהיקף של כ-1.7 מיליון דולר. החוב השוטף לתאגידים בנקאיים הסתכם בתחילת הרבעון השלישי בכ-3 מיליון דולר.







ב-OTI מציינים כי הגידול ברווח הגולמי, לצד הירידה בהפסד התפעולי, הם תוצר של ההחלטה האסטרטגית אותה קיבלה החברה לפיה היא תתמקד במכירת מוצרים בעלי שולי רווח גבוהים יותר, כמו גם בהגדלת ההכנסות ממתן שירותי לקוחות.



עודד בשן, נשיא ומנכ"ל החברה הישראלית אשר מניותיה נסחרות הן בבורסת הנאסד"ק (Small Cap) והן בבורסת פרנקפורט, מסר כי "במחצית הראשונה של שנת 2003 המשיכה OTI להציג שיפור בעסקי המפתח שלה - תעשיית הפטרוליום, מערכות לניהול ציי רכב והסעות, כרטיסים חכמים המיועדים ליישומים ביטחוניים ו-Micro-payments". לדברי בשן, "בהסתכלנו לעתיד, אנו מעריכם שנקטוף פירות של יוזמות חדשות ונציג מוצרים חדשים אותם נפתח באמצעות יכולת המו"פ שלנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully