וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות של כ-1.3% בבורסות פאריס ופרנקפורט

רונן סרברניק

25.8.2003 / 21:21

בלונדון לא מתקיים מסחר לרגל חג; ASML, המייצרת ציוד ליצור שבבים, יורדת ב-2.2%; מניות ויוונדי עולות ב-1.2% לאחר דיווח כי GE מעוניינת למזג את נכסי המדיה שלה עם NBC



ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה, כשאת המגמה השלילית מובילות מניות השבבים והביטוח. בפאריס רושם מדד CAC ירידה של 1.3%; בורסת פרנקפורט רושמת ירידה דומה. בלונדון לא מתקיים מסחר לרגל חג.



מניות השבבים, שרשמו עליות חדות ביום שישי עם העלאת תחזיות ההכנסות של אינטל, מאבדות גובה במסחר היום. מנכ"ל אינטל, קרייג בארט, צינן היום במעט את ההתלהבות, ואמר לכתבים בטאייפיי כי עדיין מוקדם מכדי לקבוע האם שוק השבבים נמצא בפתחה של התאוששות מוחלטת. מניות אינפיניון יורדות ב-1.1%; STM מאבדת 2.7%; ASML, המייצרת ציוד לייצור שבבים, יורדת ב-2.2%.



מניית יצרנית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית פיליפס יורדת ב-1.1% לאחר שהודיעה במשך השבוע על מכירה או סגירה של 50 ממפעליה ברחבי העולם. הסגירה, של כשליש ממפעליה, משקפת את נכונותה של החברה לצמצם בעלויות התפעול.



ג'נרל אלקטריק הגישה הצעה למיזוג בין חטיבת NBC שלה לבין עסקי המדיה של ויוונדי יוניברסל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" היום. ההצעה נמסרה במקביל לסבב אחרון של הצעות רכש, שהגישו מספר מתמודדות עבור אולפני יוניברסל ונכסים אחרים של ויוונדי. לפי הערכות, NBC היא המועמדת המובילה לנצח בהתמודדות. מניות ויוונדי עולות לאור הדיווח ב-1.2%.



במניות הפיננסים נרשמות ירידות כשאת המגמה השלילית מובילה AXA עם ירידה של 1.8%; המתחרה מינכן רה יורדת ב-1%, ואליאנץ מאבדת כמחצית האחוז.



במניות הרכב נרשמת חולשה, על אף המשך מגמת השחיקה בשער היורו. מניות ב.מ.וו יורדת ב-0.5%; פג'ו ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully