וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק הגישה הצעה למיזוג NBC עם חטיבת המדיה של ויוונדי יוניברסל

דפנה מאור

25.8.2003 / 12:08

המיזוג יעניק לויוונדי נתח מיעוט בחברה המשותפת ויאפשר לה למכור נתחים בהמשך, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



ג'נרל אלקטריק הגישה הצעה למיזוג בין חטיבת NBC שלה לבין עסקי המדיה של ויוונדי יוניברסל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" היום. ההצעה נמסרה במקביל לסבב אחרון של הצעות רכש שהגישו מספר מתמודדות עבור אולפני יוניברסל ונכסים אחרים של ויוונדי. לפי הערכות, NBC היא המועמדת המובילה לנצח בהתמודדות.



NBC האיצה בשבוע שעבר את המו"מ לרכישתם של נכסי המדיה של ויוונדי-יוניברסל. חטיבת NBC מציעה להקים מיזם משותף עם ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט (VUE), ללא השקעה במזומנים. ההסכם המוצע כולל תנאים לפיהם יתאפשר לויוונדי למכור את החזקותיה בחברה המשותפת.



GE מציעה למזג את VUE עם NBC לכדי חברה בה תשלוט GE, ולויוונדי תהיה החזקת מיעוט בה, של 20%-25%. ה"ג'ורנל" דיווח כי העסקה כוללת אפשרות באמצעותה תוכל ויוונדי לגייס מזומן כנגד התחייבות עתידית של GE לרכוש מויוונדי חלק ממניותיה בחברה. באופן כזה תוכל ויוונדי לקבל מזומן מיד, תנאי שהציבה בפני רוכשיה הפוטנציאליים של החטיבה שלה.



בהמשך תוכל ויוונדי למכור את חלקה, במרווחי זמן, לחברות אחרות או באמצעות הנפקה ראשונה לציבור.



המיזוג המוצע ייצור חברה הכוללת את נכסי הטלוויזיה הבאים: רשת הטלוויזיה הארצית NBC, רשת טלמונדו הספרדית, ערוצי הכבלים CNBC, MSNBC, בראבו, USA, SciFi. בנוסף תחזיק החברה באולפני הסרטים יוניברסל ובאולפן הפקות הטלוויזיה של ויוונדי, אשר מפיק עבור NBC את הסדרה המצליחה שלה, "חוק וסדר".



על רכישתה של VUE מתחרים גורמים נוספים. קבוצת ברונפמן, בהובלתו של אדגר ברונפמן הבן, אשר היה מי שהוביל את מכירתה של יוניברסל לויוונדי, הגישה הצעה בשבוע שעבר הכוללת חלק נכבד של מזומן, אולם כנראה נמוכה מהשווי של הצעת GE. ויאקום וליברטי מדיה הן מתמודדות נוספות, אולם בשבוע שעבר הודה מל קרמאזין, נשיא ויאקום, כי NBC צפויה להיות המנצחת במכרז על הנכסים.



קרמאזין אמר כי ויאקום איננה מעוניינת בכל הנכסים שמציעה VUE, ולפי דעתו המתמודדת המובילה ברכישה היא GE. ויאקום היא חברת המדיה הגדולה בעולם לפי שווי שוק, והיא מחזיקה באולפן הסרטים פראמאונט, חברת הטלוויזיה CBS, ושלל ערוצי כבלים מצליחים, בהם MTV. היא מעוניינת ברכישתה של חטיבת הכבלים של ויוונדי בלבד.



החלטה על מתן בלעדיות ל-NBC במו"מ עשויה ליפול כבר ביום שלישי, בישיבת דירקטוריון של ויוונדי יונברסל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully