וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות הממשלתיות החלה בבחינת גיבוש אמות מידה למינוי בכירים בחברות מוחזקות על ידי חברות ממשלתיות

עינב בן יהודה

25.8.2003 / 12:20

מטרת המהלך ליצור נוהל קבוע וברור למינוי בכירים (דירקטורים, מנכ"ל ויו"ר) בכל החברות בהן המדינה מחזיקה פחות מ-50% מהמניות



אייל גבאי, מנהל הרשות החברות הממשלתיות, החל בבחינת גיבוש אמות מידה כלליות להליכי המינוי ותנאי שכר של בכירים בחברות המחוזקות על ידי חברות ממשלתיות, דוגמת יס ופלאפון. מטרת המהלך ליצור נוהל קבוע וברור למינוי בכירים (דירקטורים, מנכ"ל ויו"ר) בכל אותן חברות בהן המדינה מחזיקה פחות מ-50% מהמניות.



בשלב זה בוחנת רשות החברות הממשלתיות, בשיתוף עם החברות ממשלתיות, את הנושא. גבאי פנה לחברות ממשלתיות בדרישה שיעבירו פרטים בכל הנוגע לאופן מינוי הבכירים בחברות המוחזקות ושכרם.



מינוי בכירים בחברות מוחזקות על ידי חברות ממשלתיות אינו מותנה באישור ועדת רביבי. הבעייתיות הנובעת ממצב זה באה לאחרונה לידי ביטוי בפנייתו היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בעניין מינויו של עסקן הליכוד בני וקנין ליו"ר פלאפון.



רובינשטיין פנה לרשות החברות הממשלתיות וביקש לקבל את הפרוטוקולים של הישיבות בהן הוחלט על מינויו של וקנין. רובינשטיין ציין כי בכוונתו לבחון אם עמדו חברי דירקטוריון בזק בחובת הזהירות שלהם כאשר החליטו על המינוי. לטענתו אמורים היו הדירקטורים לבחון אם היה המועמד עומד בדרישות ועדת רביבי לבדיקת מינויים בכירים בשירות המדינה, לו היה נדרש להיבחן על ידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully