וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה טענות הגנה מקדמיות של חברות הכבלים בתביעה ייצוגית נגדן בגין גביית יתר בדמי מנוי

ערן גבאי

25.8.2003 / 12:27

התביעה מתנהלת נגד החברות מתב, תבל, ערוצי זהב וחברת עידן, לפני שהתמזגה לערוצי זהב, בגין גביית יתר בין השנים 1996-1999



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את טענות הסף של חברות הכבלים במסגרת תגובתן לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדן, בגין גביית יתר במסגרת דמי מנוי בין השנים 1996-1999. התביעה מתנהלת נגד החברות מתב, תבל, ערוצי זהב וחברת עידן (לפני שהתמזגה לערוצי זהב).



התביעה הייצוגית הוגשה ב-1999 על ידי טוביה סער, אהרון אברהמי, מרדכי דינר ובנימין מולר באמצעות עורכי הדין אהרון פולק ודורון לוי ממשרד עמית-פולק-מטלון ושות'.



התובעים הסתמכו על חוות דעת מומחים שקבעו כי דמי המנוי היו בלתי הוגנים והגישו את התביעה מכוח חוק ההגבלים העסקיים, האוסר על בעל מונופול לגבות מחיר בלתי הוגן עבור שירותיו תוך ניצול לרעה את מעמדו כמונופול.



במסגרת תגובתן, הציגו חברות הכבלים שתי טענות הגנה מרכזיות. הראשונה היתה שדמי המנוי נקבעו במסגרת הזיכיון שניתן לכל אחת מהן בהתאם לחוק ולתקנות הבזק, וטענת ההגנה השנייה של חברות הכבלים היתה שבמסגרת הליך אחר בית הדין להגבלים עסקיים כבר עסק בשאלת דמי המנוי שגבו חברות הכבלים.



אז, לטענתן, נמנע בית הדין להגבלים עסקיים מלבטל את האפשרות להעלות את המחיר. חברות הכבלים טענו שאין להתערב בשאלת דמי המנוי באמצעות כלים של חוק ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully