וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: צפוי שיפור משמעותי בתוצאות של מתב ב-2004 הודות להתייעלות והפחתה נוספת במחירי התוכן

ערן גבאי

25.8.2003 / 14:02

מתב תעבור לרווח תפעולי ברבעון השלישי לראשונה מאז הרבעון הראשון של שנת 2000; חברת YES מחזיקה בכ-34% מהשוק אם משקללים מנוי דיגיטלי ביחס של 1.7 לעומת שווי מנוי אנלוגי



בית ההשקעות לידר פירסם היום סקירה על חברת מתב בעקבות דו"חות החברה לרבעון השני של השנה. אנליסט התקשורת של לידר, יובל בן זאב, מציין כי הגידול בהכנסות מתב, כ-3% הרבעון בהשוואה לרבעון הראשון, הושג למרות המשך השחיקה במספר המנויים של החברה.



מתב איבדה ברבעון השני של השנה כ-2,300 מנויים, בהשוואה להפסד של כ-900 מנויים בלבד ברבעון הראשון של השנה. בן זאב מעריך כי גם בפעילות הכבלים חל גידול בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU).



במבט לעתיד מעריך בן זאב שה-ARPU ימשיך לצמוח בזכות גידול במספר המנויים הדיגיטליים מסך המנויים, גידול בתרומת האינטרנט המהיר להכנסות, ותרומת ערוץ פלייבוי, שחזר לשדר במהלך הרבעון.



באשר למספר המנויים הדיגיטליים, מציינים בלידר כי אם משקללים את ערכה של YES על פי נוסחת המנויים שאפיינה בעבר את חברות הכבלים, לפיה מנוי דיגיטלי משוקלל ביחס של 1.7 לשווי מנוי אנלוגי, הרי ש-YES מחזיקה בנתח שוק של כ-34% משוק הטלוויזיה הרב ערוצית, ערוצי זהב מחזיקה בכ-26%, תבל בכ-22% ומתב בכ-18%.



בלידר מציינים כי שיפור הרווחיות במתב משלב בתוכו התייעלות בתפעול לצד המשך הורדת עלויות התוכן. להערכת בן זאב בסעיף עלויות התוכן צפוי שיפור משמעותי החל מ-2004, שיפור שיסייע לחברה לחזור לרווחיות בשיעורים גבוהים משמעותית.



בן זאב מציין עוד כי ברבעון השני של השנה התקרבה מתב לאיזון תפעולי והוא מעריך כי כבר ברבעון השלישי של השנה תעבור מתב לרווח תפעולי חיובי לראשונה מאז הרבעון הראשון של שנת 2000.



לסיכום כותבים כלכלני לידר כי שנת 2004 תביא עמה שיפור משמעותי בתוצאות של מתב.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully