וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכמן מנהל שיחות עם מס הכנסה להסדרת חובות בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל

ערן גבאי

25.8.2003 / 15:26

ספקים מקומיים הוציאו לתבל חשבונית בגין חוב שלא נפרע - סך כל סכומי המע"מ ששולמו בגין החובות כ-28 מ' ש'; הרשויות דורשות מתבל שומות מס של כ-30 מ' ש' עבור 1997-1999



תבל מנהלת שיחות עם מס הכנסה להסדרת חובות בהיקף של כ-60 מיליון שקל. המחלוקת הראשונה מקורה בכך שספקים מקומיים, שהוציאו לתבל חשבונית בגין חובות, מוקנה להם הזכות לדרוש משלטונות המע"מ את סכומי המע"מ ששולמו מראש בגין החשבוניות. שלטונות המע"מ טוענים כי תבל מחויבת להחזיר להם את סכומי מס התשומות שתבל קיזזה בעבר בגין סכומי המע"מ להחזר.



עם זאת, תיתכן מחלוקת משפטית ביחס לעצם זכותם של שלטונות המס לדרוש החזר סכומי מס תשומות שקוזזו בעבר בנסיבות של הסדר נושים בתבל. כמו כן, קיימת שאלה לגבי מעמדם של שלטונות המס בסדרי הנשייה בתבל.



צבי יוכמן, נאמן תבל, מנהל מו"מ בנושא במטרה להגיע לפשרה עם שלטונות המס. סך כל סכומי המע"מ ששולמו בגין החובות נאמד בכ-28 מיליון שקל. הסכומים שתבל עשויה להידרש להחזיר תלויים בשיעור מחיקת החובות של הנושים הלא מובטחים, ככל הנראה כ-40%.



כמו כן, בין תבל ובין מס הכנסה קיים ויכוח ביחס לשומות מס בשנים 1997-1999 בהיקף של כ-30 מיליון שקל. להערכת גורמים בקבוצת תבל יש לחברה טענות טובות כנגד דרישות רשויות המס בעניין זה. יוכמן מנהל מו"מ עם שלטונות המס גם בעניין זה במטרה להגיע לפשרה.



גם חברות הכבלים האחרות ערוצי זהב ומתב קיבלו פנייה מרשויות המס לתשלום מס נוסף בהיקף דומה. מתב דיווחה בעבר כי רשויות מס הכנסה דורשות ממנה לשלם מס נוסף בהיקף של 42 מיליון שקל (לא כולל הפרשי הצמדה וריבית), בגין השנים 1997-2000.



הדרישה לתשלום מס נוסף מחברות הכבלים, מקורה בטענה של רשויות המס לשיעורי הפחתה נמוכים בגין ההשקעה בתשתית החברות בשנים 1997-2000.



כמו כן, מתבקשות חברות הכבלים לרשום את הפקדונות שקיבלו בשנים אלה כהכנסות ולא כהתחייבות, וזאת על אף שלחברות לא אושר למכור או להשכיר ממירים בשנים אלה, והן החזירו את הפקדונות למנויים שעזבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully