וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסינסקי הובא היום בפני תובע ביוון כדי להחליט אם יוסגר לרוסיה

סוכנויות הידיעות

25.8.2003 / 16:12

רוסיה טרם ביקשה את הסגרתו, אך צפויה לבקשה; האינטרפול מכחיש כי הוציא צו מעצר נגדו, דיווחו כלי תקשורת ברוסיה



טייקון המדיה הרוסי ולדימיר גוסינסקי הובא היום בפני תובע ביוון, אשר יחליט אם להסגיר אותו לרוסיה בשל האשמות בהונאה והלבנת כספים. גוסינסקי נעצר ביום חמישי באתונה כאשר נחת בטיסה מתל אביב. לפי דיווחים עיתונאיים, נעצר גוסינסקי על פי צו מעצר של אינטרפול, אולם סוכנות השיטור הבינ"ל הכחישה כי הוציאה צו מעצר נגדו, נאמר בדיווחים ברוסיה.



רוסיה טרם ביקשה את הסגרתו של גוסינסקי, אך לפי הערכות תעשה כן. מאז נעצר, הוחזק גוסינסקי בבית מעצר בשדה התעופה של אתונה. ממשלת רוסיה טוענת כי גוסינסקי זייף את שוויים של נכסי חברת המדיה שהיתה בבעלותו כדי להבטיח ערבויות להלוואה של 260 מיליון דולר מידי גזפרום, מונופול הגז הממשלתי הרוסי. מאז נדחק גוסינסקי ממדיה מוסט בשל השתלטותה של גזפרום, שכללה רכישת מניות של חברת הטלוויזיה NTV.



גוסינסקי, בעל באזרחות כפולה - ישראלית ורוסית - נעצר לראשונה לבקשת רוסיה בדצמבר 2001 בביתו בספרד. אבל ספרד סירבה להסגירו לרוסיה בטענה שההאשמות נגדו לא נחשבות לפשע על פי החוק הספרדי. התובע הרוסי הגיש בקשה מחודשת בטענה שהלבין כספים, אך עם שחרורו ממעצר בספרד, נסע גוסינסקי לישראל, כדי לחמוק ממעצר נוסף. לפני שנתיים אמר המזכיר הכללי של האינטרפול כי התביעה נגד גוסינסקי מבוססת על מניעים פוליטיים, וכי האינטרפול מנוע מלהתערב בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully