וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית לוין: "היעד הוא להגיע לרמת הוצאות תוכן מסך ההכנסות של כ-33%-35% בתוך שנה עד שנה וחצי"

ערן גבאי

25.8.2003 / 16:24

ההסכמים עם אולפני קולומביה, וורנר ברדרס ופוקס בכ-90 מ' ד' יפוגו בנובמבר 2004; "ההכנסות מהטלוויזיה האינטראקטיווית עברו את ההכנסות משירותי ה-PPV"



"אנחנו צריכים להגיע לרמת הוצאות תוכן מסך ההכנסות של כ-33%-35% בתוך שנה עד שנה וחצי מהיום", כך אומר מנכ"ל מתב , עמית לוין, ל-TheMarker. כיום ההוצאה על תוכן במתב, כמו גם ביתר חברות הכבלים, מסתכמת ביותר מ-40%.



הפעילות להקטנת מחירי רכישת התכנים בחברות הכבלים נמשך מזה למעלה משנתיים, והיא קיבלה תפנית משמעותית ביולי 2002 כשנאמן תבל, הפחית לספק הסרטים האמריקאי וורנר ברדרס, באופן חד צדדי, את התשלומים בכ-50%.







בעקבות כך ספק הסרטים תבע מתבל 17 מיליון דולר על הפרת חוזה לרכישת תכנים מצדה של חברת הכבלים. זמן קצר לאחר מכן, הגישה וורנר ברדרס גם תביעה נגד ערוצי זהב על סך 22 מיליון דולר.



ההסכמים המקוריים עם אולפני קולומביה, וורנר ברדרס ופוקס תמורת כ-90 מיליון דולר, נחתמו לתקופה של חמש שנים בשנת 1999 ואמורים לפוג בנובמבר 2004.



הוצאה של החברות על תוכן גדלה בין השנים 1999 ל-2002 פי יותר משלושה, ובשיעור מתוך סך ההכנסות הגיעו חברות הכבלים מרמה של כ-17% ב-1998 לשיא של 49% במהלך 2002. השנה החלו לבוא לידי ביטוי בדו"חות החברות פתיחת ההסכמים של סוף 2002, ואלה בשילוב תהליך ההתייעלות של חברות הכבלים כחלק מהאישור שניתן להן לשתף פעולה בתחום התוכן והשיווק - משפר משמעותית את תוצאות חברות הכבלים.



לוין מדגיש את ההתייעלות שעברה מתב, שהצליחה להגדיל את ההכנסות בכ-23 מיליון שקל ולהקטין את ההוצאות בכ-32 מיליון שקל בהשוואה בין שתי המחציות הראשונות של 2003 ו-2002. לוין מציין כי יש מקום להתייעלות נוספת במתב מעבר ל-53 מיליון שקל שכבר הושגו בהשוואה שנתית.



לוין מציין עוד כי מתוך הגידול בהכנסות של מתב ברבעון השני של השנה בכ-3%, או כ-5 מיליון שקל, "שני שלישים מגיעים מהגידול בהכנסות משיווק חבילות הערוצים ומשירותי הטלוויזיה האינטראקטיווית וכשליש נוסף משירותי האינטרנט המהיר, שמתב הצליחה לצרף אליו הרבעון כ-9,000 מנויים נוספים".



לדברי לוין, כ-4 שקלים למנוי בממוצע מגיעים כבר כיום משירותי הטלוויזיה האינטרנאקטיווית. "התחלנו את השנה ב-80 אגורות וכעת ההכנסות מהטלוויזיה האינטראקטיווית כבר עברו את ההכנסות משירותי ה-PPV (ערוצי הצפייה בתשלום)". למתב כ-151 אלף מנויים דיגיטליים מתוך כ-271 אלף מנויים.



באשר לשיחות האשראי עם הבנקים לאומי והבינלאומי, שמתב חידשה אותן בחודש יולי השנה לאור העיכוב בתהליך מיזוג הכבלים, אמר לוין כי החברה ממשיכה לבחון במקביל למיזוג גם הרחבה של קווי האשראי באופן עצמאי.



בסוף 2002 הגיעו מתב והבנקים לסיכומים ראשוניים באשר לתנאי האשראי של החברה בהתאם למצב בו מתקיים מיזוג ובאם המיזוג נכשל. כעת דנה מתב עם הבנקים על הגדלת מסגרת האשראי שלה במצב בו לא מתקיים מיזוג בין שלוש חברות הכבלים, במקביל ייקבעו בהסדר המתגבש בין הצדדים גם תנאי האשראי למקרה של מיזוג חברות הכבלים בעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully