וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי דיסקונט ניו יורק צנחו ב-31% ל-22.4 מיליון דולר במחצית הראשונה בעקבות מחיקת השקעות באורגוואי

אמיר טייג

25.8.2003 / 11:39

הבנק נאלץ למחוק כ-6.3 מ' ד' מתוך השקעה של 28 מ' ד' בעקבות הסדר פריסת חובות של ממשלת אורגוואי; הונו העצמי של הבנק צמח במחצית הראשונה ב-8.1% ל-543.6 מ' ד'



בנק דיסקונט ניו יורק ממשיך לדווח על הירידה רווחיו. ברבעון השני של השנה רשם הבנק, מקבוצת בנק דיסקונט , רווח של 7.1 מיליון דולר בלבד, זאת בהשוואה לרווח של 15.3 מיליון דולר ברבעון הקודם. בסיכום החצי הראשון של השנה רשם הבנק רווח של 22.4 מיליון דולר, לעומת 32.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה חדה של 31%.



בבנק מסבירים כי הירידה ברווח נבעה משני גורמים עיקריים: הירידה בריבית בארה"ב אשר צימצמה את המרווחים הפיננסיים והפרשה שביצע הבנק כנגד השקעתם באג"ח של מדינת אורוגוואי. בעקבות משבר פיננסי, נאלצה ממשלת אורוגוואי לדחות בחודש אפריל את תשלום חובותיה בשלוש שנים, לשנת 2005. דיסקונט ניו יורק, שהחזיק נכון לתום שנת 2002 אג"ח מדינה של אורוגוואי בשווי של 28 מיליון דולר, נאלץ לבצע הפרשה של 6.3 מיליון דולר בגין ירידת ערך אג"חים אלו.



נכון לתום הרבעון השני עומד הונו העצמי של דיסקונט ניו יורק על 543.6 מיליון דולר, וזאת לעומת 511.2 בתום הרבעון המקביל. בבנק מציינים כי במהלך התקופה חילק הבנק דיווידנד של 45 מיליון דולר לחברת האם, ולמרות זאת רשם עלייה של 8.1% בהונו העצמי, אשר העלה את יחס הלימות ההון של הבנק ל-13.2%.

נכסי הבנק הסתכמו בתום המחצית על 7.6 מיליארד דולר וזאת לעומת 6.1 מיליארד דולר בתום התקופה המקבילה. צמיחה זו של 20% נובעת מהרחבת פעילותו של הבנק וגיוס פיקדונות במהלך התקופה. יש לציין כי הבנק מנהל השקעות בהיקף של 1.7 מיליארד דולר, זאת במסגרת חברת הבת שלו אי.די.בי קפיטל קורפ.



דיסקונט ניו יורק נמצא בבעלותו של בנק דיסקונט ישראל, ונחשב לבנק השביעי בגודלו במדינת ניו יורק. פעילותו של דיסקונט ניו יורק היא בעלת התרומה המהותית ביותר לשיפור במצבו של הבנק הישראלי. דיסקונט פועל בחודשים האחרונים למכירת השליטה בדיסקונט ניו יורק. הבנק אף הגיש באחרונה למדינה נייר עמדה, בו הוא מסביר כיצד ישתמש בתמורה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully