וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי איתוראן זינקו ברבעון השני בכ-67% ל-6.8 מיליון שקל; התזרים זינק ל-18 מיליון שקל

אילן מוסנאים

25.8.2003 / 9:48

החברה מציגה שיפור של 39% ברווח הגולמי במקביל לעלייה של 7% במכירות ל-67.8 מ' ש'; רגיעה במישור הביטחוני תגדיל הביקוש המקומי; תחזיר בשנה הקרובה את כל האשראי הבנקאי השוטף



חברת איתור הרכבים איתוראן ממשיכה במגמת השיפור בתוצאות הכספיות שלה בה החלה בתחילת 2002, ומדווחת הבוקר על צמיחה חדה ברווחי הרבעון השני של 2003.



החברה, שהפסידה ב-2001 כ-45 מיליון שקל ועברה ב-2002 לרווח של כ-12 מיליון שקל, מדווחת ברבעון השני של 2003 על צמיחה של כ-67% בשורת הרווח הנקי שלה לרמה של כ-6.8 מיליון שקל. בשורה העליונה מדווחת החברה על גידול של 7% בהכנסות שלה ממכירות ומדמי מנוי לרמה של כ-68 מיליון שקל. החברה מציינת בדו"ח הדירקטוריון שלה כי מתוך המכירות ברבעון השני של 2002, סכום של כ-8.4 מיליון שקל מיוחס לפעילות של חברות בנות מפסידות שהיא הפסיקה לכלול בדו"חות שלה. בנטרול מכירות אלה היתה איתוראן מציגה צמיחה של כ-23.3% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה מדווחת עוד כי תוצאות החברות הבנות בחו"ל נפגעו מהייסוף בשקל במהלך הרבעון, שגרע סכום של כ-1.8 מיליון שקל מהשורה העליונה שלה.



החברה ממשיכה להציג שיפור גם בסעיף תזרים המזומנים שלה, ומדווחת ברבעון על תזרים חיובי של כ-18 מיליון שקל, הגבוה בכ-34% מהתזרים ברבעון המקביל.



במחצית הראשונה של 2003 מדווחת החברה על גידול של 12% במכירות לרמה של 137.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה מציגה החברה שיפור חד, ומדווחת על רווח של 11.1 מיליון שקל - גבוה בכ-110% מהרווח בששת החודשים שפתחו את 2002 ושווה כמעט לרווח שהציגה ב-2002 כולה, ואשר הסתכם בכ-11.9 מיליון שקל.



במקביל לצמיחת המכירות מצליחה החברה לצמצם את עלות המכר שלה ברבעון השני בכ-9% לרמה של 38.7 מיליון שקל. הגידול במכירות, יחד עם הורדת העלויות, מניבים לחברה צמיחה של כ-39% בשורת הרווח הגולמי הרבעוני לרמה של כ-29.1 מיליון שקל.



איתוראן מדווחת על עלייה של כ-26% בהוצאות התפעוליות שלה, שנובעת בעיקר מעלייה של 45% או כ-4 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה והכלליות ל-12.9 מיליון שקל. החברה, שדיווחה ברבעון הקודם כי כל החברות הבנות שלה עברו לרווח תפעולי חיובי, מציגה צמיחה של 66% ברווח התפעולי שלה לרמה של כ-11.3 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות מזנק לרמה של כ-16.6%, וזאת בהשוואה לשיעור רווח תפעולי של כ-10.7% ברבעון המקביל.



בהמשך הדו"ח נהנית החברה מהכנסות מימון של כ-7.2 מיליון שקל, וזאת בהשוואה להוצאות מימון של כ-1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, היא רושמת הוצאות אחרות של כ-6.1 מיליון שקל, מספר הגבוה בהרבה מההוצאות האחרות ברבעון המקביל - 531 אלף שקל, ומקזז את השפעת רווחי המימון.







המעבר להכנסות מימון גבוהות נבע ממספר גורמים עיקריים: ירידה ניכרת של כ-44 מיליון שקל (כ-35%) באשראי הבנקאי השוטף (מזה כ-16.3 מיליון שקל ברבעון השני), הייסוף הריאלי בשער החליפין של השקל ששחק את האשראי של החברה, שרובו היה צמוד לשער הדולר, וכן ירידת הריבית הדולרית.



בדו"ח הדירקטוריון שלה כותבת הנהלת איתוראן כי בכוונתה להגדיל את קצב פירעון האשראי מהתאגידים הבנקאיים, והיא מעריכה כי תוך 12 חודשים היא תפרע את יתרת האשראי וההלוואות הבנקאיות לזמן קצר (שהסתכמה בסוף הרבעון בכ-77.8 מיליון שקל), וכן כ-30% מהאשראי הבנקאי ארוך הטווח שלה, שעמד בסוף הרבעון השני על כ-49 מיליון שקל.



החברה מגיעה לסעיף הרווח לפני מס עם 12.4 מיליון שקל - מספר הגבוה בכ-140% מהרווח לפני מס ברבעון השני של 2002. תשלום מס בשיעור של כ-5.1 מיליון שקל, בהשוואה לתשלום של 59 אלף שקל ברבעון המקביל, מצמצם מעט את הפער עד לשורה התחתונה, שגם כך הוא מרשים למדי.



איתוראן, אגב, מדווחת כי החל ברבעון השלישי של השנה, ועד למועד חתימת הדו"חות, קיים גידול משמעותי בביקוש למוצרי האיתור שלה בארץ. בהנהלת החברה מעריכים כי הגידול בדרישה למוצריה בא כתוצאה משיפור המצב הביטחוני (הפסקת האש שהולכת ונמוגה בינתיים - א.מ), אשר גרם לעלייה של כ-25% בגניבות כלי הרכב, וכן לעלייה בכמות מכירות כלי רכב חדשים. מנהלי איתוראן סבורים כי במידה שהרגיעה במישור הביטחוני תימשך, יעלה אחוז הגניבות ובעקבותיו תגדל הדרישה למוצרי החברה.



תרומה נוספת לצמיחה במכירות החברה צפויה בפעילות בדרום אמריקה. איתוראן מציינת כי החברות הבנות בארגנטינה וברזיל ממשיכות במשאים ומתנים מתקדמים למכירה של מכשירי איתור ומתן שירות עם מספר חברות ביטוח באותן המדינות. הנהלת החברה מעריכה, לאור זאת, כי הגידול בכמות הלקוחות במדינות אלה יימשך בקצב הולך וגדל.



החברה מציינת כי בעקבות פניות מצד חברות ביטוח להן קשר עסקי עם החברות הבנות בדרום אמריקה, להרחבת התשתית בערים נוספות באזור, החלה החברה הבת בהרחבת התשתית שלה לעיר לה פלטה הסמוכה לעיר הבירה בואנוס איירס. הנהלת איתוראן צופה כי השלמת המהלך תסתיים עד סוף 2003, ובמהלך 2004 היא תקים תשתית בעיר ריו דה ז'נרו בברזיל. הנהלת החברה מדווחת כי הרחבת התשתית לערים החדשות אינה כרוכה בהקמת מוקדים נוספים, וכל שירותי התפעול יינתנו מהמרכזים הקיימים. לאור זאת היא אינה צופה גידול משמעותי בהוצאות החברות הבנות, וכן במספר העובדים שלהן.



בארה"ב, לעומת זאת, מדווחת החברה על צמיחה איטית במספר לקוחות החברה, שעיקרה נבעה משיווק מערכות לניהול ציי רכב באזור מיאמי. היא מדווחת כי לאחרונה קיבלה החלטה להיערך למתן שירות ולשווק מערכות ניהול צי רכב מבוססות תקשורת לוויינית, על כל האפליקציות המיוחדות הקיימות במערכת האיתוראן לניהול ציי רכב המשווקת בישראל, בדרום אמריקה ובמיאמי.



לאור זאת, הנהלת איתוראן חוזרת על הערכות כי בכל החברות הבנות שלה, למעט החברה בארה"ב, תימשך מגמת הצמיחה ברבעון השלישי של 2003 לעומת הרבעונים הקודמים בכל סעיפי המכירות, הרווחיות ומספר המנויים.



איתוראן עוסקת בשיווק ובתפעול של מערכות לאיתור מדויק של כלי רכב, אנשים וציוד. החברה, שנסחרת בתל אביב בשווי שוק של כ-65 מיליון דולר אחרי שעלתה בכ-75% מתחילת השנה, עוסקת גם בשיווק מוצרים למניעה וסיכול גניבות רכב, במערכות שונות בתחום הקריאה מרחוק ועוד. פרט לפעילות בישראל, החברה פועלת גם בברז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully