וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר: החברה עדיין לא החליטה על ספק להקמת תשתיות הדור השלישי; נורטל הציעה מחיר נמוך מאריקסון

ערן גבאי

25.8.2003 / 18:00

הנטייה הראשונית בהאצ'יסון היתה לבחור באריקסון; לנורטל צורך לזכות במכרז של פרטנר כאמצעי להגיע לסיכומים נוספים עם האצ'יסון על עסקת תשתיות גדולה יותר



דן אלדר, סמנכ"ל קשרי משקיעים בפרטנר , טוען כי פרטנר מצויה בהליכים לבחירת ספק לתשתיות הדור השלישי והידיעות כאילו לכאורה בחרה בנורטל אינן נכונות. לטענתו, כשיסתיימו ההליכים החברה תפרסם הודעה על כך.



פרטנר הודיעה לאחרונה על החלטתה להיכנס להשקעה כבר השנה בהקמת תשתית דור 3, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker. החברה האם האצ'יסון מקיימת מגעים עם אריקסון ונורטל בהונג קונג ואחת מהן צפויה להיבחר כמקימת רשת הדור השלישי של פרטנר.



ההערכה היא שנורטל תיבחר כמי שתקים עבור פרטנר את רשת הדור השלישי בארץ, בהשקעה כוללת של קרוב ל-170 מיליון דולר. עם זאת, בכירים בשוק טוענים כי הנטייה הראשונית בהאצ'יסון היתה לבחור באריקסון, וכעת בכוונת החברה לנצל את המכרז בין שתי המועמדות כדי להפחית את מחיר העסקה.



נורטל, מראשית דרכה במכרז, הציעה להאצ'יסון את ההצעה הנמוכה ביותר במכרז של פרטנר, וככל הידוע גם כעת אריקסון לא השוותה את הצעתה שלה לזו של נורטל.



לנורטל צורך לזכות במכרז של פרטנר כאמצעי להגיע לסיכומים נוספים עם האצ'יסון על עסקת תשתיות גדולה יותר. רשת ה-GSM של פרטנר הוקמה במשותף על ידי אריקסון ונוקיה.



פרטנר פירסמה את ההזמנה לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3 מנוקיה, אריקסון ומ-NEC היפאנית, כבר באוקטובר 2002.



פרטנר מתכוונת להתחיל בפרישת רשת הדור השלישי באזור המרכז כבר השנה, כשבכוונת החברה להקים תחילה כ-60 אנטנות בגוש דן למטרת ניסוי. פרטנר הקצתה כ-350 מיליון שקל בתוכנית ההשקעות השנתית שלה לטובת הקמת רשת הדור השלישי השנה, אך רק סכום נמוך מהיקף זה יוצא בפועל עוד השנה לטובת הפרויקט.



גורמים בפרטנר טוענים בעקביות כי האצ'יסון, המחזיקה בה כ-42.7% מהמניות, אינה לוחצת על החברה להתחיל בפרישה חלקית של הרשת. אחת הבעיות העיקריות בפרישת רשת דור 3 כיום היא היעדר מכשירי קצה טובים. כיום רק מוטורולה, NEC ונוקיה הוציאו דגמים של מכשירים, אך אלה סובלים עדיין מבעיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully