וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע להלבנת הון: באוצר הוחלט להכשיר את המהלך בחקיקה ראשית

ניצן כהן

25.8.2003 / 18:34

כך נודע ל-TheMarker; הערכות: העברת המהלך לחקיקה ראשית יביא לעיכובים נוספים; ד"ר אבי אלתר: מדובר במהפיכה בחשיבה של היועץ המשפטי לממשלה



באוצר החליטו בשבוע האחרון להכשיר את המבצע להלבנת הון באמצעות חקיקה ראשית, כך נודע ל-TheMarker. ההחלטה התקבלה בפגישה מצומצמת שהתקיימה בשבוע שעבר במשרד המשפטים, בהמלצתו של היועץ המשפטי לממשלה.



ההערכות הן שהעברת הנושא לחקיקה ראשית בכנסת תביא לעיכובים נוספים, שעלולים אף להכשיל את המבצע. יצוין כי מהלך נרחב של הלבנת הון בישראל התקיים בפעם האחרונה בשנת 67'. מאז כל ניסיון להביא את הנושא לחקיקה, כשהטענה היתה שאין לפטור מהליכים משפטיים מי שעבר על החוק,
גרר התנגדות נרחבת, בעיקר במשרד המשפטים.



הרעיון למבצע של הלבנת הון הועלה בעקבות הירידה החדה בגביית המסים והמיתון העמוק בו נמצא המשק הישראלי. בכירים באוצר ציינו שבכל מקרה אין מדובר במהלך כולל להלבנת הון אלא מהלך שיופנה בעיקר כלפי מי שפועלים בחו"ל כמו יבואנים ומרצים, שנמנעו מלהביא את הכסף לישראל ולשלם מס בגינו.



עו"ד ד"ר אבי אלתר מציין שמדובר במהפכה חשיבתית של היועץ המשפטי לממשלה, כשמאז שנת 1967 לא היתה חקיקה בתחום הלבנת ההון. ב-1967 חוקק חוק החנינה הכללית, שאיפשר מהלך נרחב של הלבנת הון. אלתר מציין שעם השינוי החשיבתי הזה של היועץ המשפטי לממשלה מצטרפת למעשה מדינת ישראל למעגל רחב של מדינות מערב אירופה כמו איטליה וגרמניה, שאימצו את החשיבה הכלכלית שבזמני חירום כלכליים החליטו למחול על עבירות שבוצעו לפני כעשור ולהביא את הכספים הגדולים למדינות המוצא, על מנת לעודד פיתוח הכלכלות המקומיות.



"העמדה המסורתית של היועץ המשפטי לממשלה היתה למנוע מתן שיקול דעת לוועדות בנציבות מס הכנסה ובאמצעות חקיקה ראשית ייקבעו קריטריונים ברורים ואחידים שעד כה הוסדרו באמצעות ועדות בנציבות מס ההכנסה שפעלו על בסיס של סבל אישי ותרומה למדינה" מוסיף אלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully