וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי. פי מורגן העלה תחזית מכירות המחשבים האישיים ל-2003; "העלייה לא תביא לשיפור בהכנסות היצרניות הגדולות"

TheStreet.com

25.8.2003 / 18:42

בית ההשקעות מיהר להגיב היום לעדכונים שסיפקו דל ואינטל בשבוע שעבר; מעריך כי מחשבי ה-PC יעלו ב-8%-9% השנה בהשוואה ל-2002; מציין כי חלק גדול מהשיפור נובע מהפחתות מחירים



האנליסטים של ג'יי.פי מורגן מיהרו להעלות היום את תחזית מכירות המחשבים האישיים ל-2003, ימים מספר לאחר שדל ואינטל סיפקו עדכונים משופרים על עסקיהן.



בית ההשקעות צופה כעת כי מכירות המחשבים האישיים יעלו ב-8%-9% במונחי יחידות ב-2003. עד עתה עמדה התחזית על עלייה של 7%.



"למרות שטרם הבחנו בסימנים משמעותיים למחזור של שדרוג מחשבים בשורות המגזר העסקי, אנו סבורים שהמשך העוצמה במשלוחי מחשבים נישאים והשיפור בפלחי החברות הקטנות והבינוניות מצדיקים את העלאת התחזיות", נכתב בדו"ח של ג'יי.פי מורגן.



ביום שישי העלתה אינטל את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי, ואמרה כי ניכר שיפור בביקושים בחטיבת המיקרו-מעבדים. שבוע קודם לכן דיווחה דל על רווח טוב מהצפוי ואמרה, בדומה ל-HP, כי מכירות המחשבים הנישאים היו מספקות ביותר.



"האינדיקציות המוקדמות מצביעות על כך שעונת החזרה ללימודים עשויה להביא את הגידול במכירות במונחי יחידות אל למעלה מ-8% ברבעון השלישי בהשוואה לשני", אמר בית ההשקעות. "לגבי הרבעון הרביעי אנו צופים עוצמה עונתית וגידול של 17% במכירות בהשוואה לרבעון השלישי".



למרות שהסימנים לעליית מכירות המחשבים האישיים הם בשורה מבורכת למשקיעי מניות הטכנולוגיה, מציין ג'יי.פי מורגן כי הגידול במכירות במונחי יחידות לא יביא בהכרח לגידול דומה בהכנסות.



"למרבה הצער, השיפור במכירות נובע, לפחות חלקית, מתמחור אגרסיווי יותר של יצרניות המחשבים הגדולות", נכתב בדו"ח. "כתוצאה מכך, אנו צופים כי ההכנסות ב-2003 יישארו ללא שינוי ויצמחו באורח צנוע של 3% ב-2004".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully