וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הטכנולוגיה הובילו את וול סטריט לירידות; לוסנט ירדה ב-0.7%; ויוונדי ירדה ב-0.3%

רונן סרברניק

25.8.2003 / 23:18

מניית חברת אחסנת הנתונים מקדאטה צללה ב-18.2% לאחר שנתנה תחזית הנמוכה מתחזיות האנליסטים; אינפוספייס עלתה ב-5.5%



מניות הטכנולוגיה בוול סטריט רשמו ירידות שערים, לאחר שמנכ"ל אינטל צינן את ההתלהבות מהמגזר באמרו כי מוקדם מכדי לקבוע אם שוק זה נמצא בתחילת מגמה של התאוששות מוחלטת. דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.4%; נאסד"ק ירד ב-0.1%.



בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית. התשואות על האג"ח ל-30 שנה עלו ב-0.1% ל-5.307%; התשואות על האג"ח ל-10 שנים הפכו מגמה ועלו ב-0.15% ל-4.527%.



מורגן סטנלי העלה את התחזיות לצמיחה במכירות מחשבים אישיים השנה ל-8%-9%, לעומת תחזית קודמת של 7%. העלאת התחזיות באה בעקבות תוצאות טובות מהצפוי של יצרנית המחשבים דל, ושל יצרנית המעבדים ל-PC אינטל.



מנכ"ל אינטל, קרייג בארט, צינן היום במעט את ההתלהבות, ואמר לכתבים בטאייפיי כי עדיין מוקדם מכדי לקבוע האם שוק השבבים נמצא בפתחה של התאוששות מוחלטת. אינטל עצמה ירדה ב-0.7%, ומתחרתה AMD עלתה ב-1.7%. טקסס אינסטרומנטס ירדה ב-1.2%; נשונל סמיקונדקטור ירדה ב-3.6%.



לוסנט , יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית, ירדה ב-1.1% לאחר שהודיעה כי מתנהלת נגדה חקירה של משרד המשפטים האמריקאי ורשות ני"ע. החקירה מתמקדת בחשדות כי לוסנט הפרה את חוקי מניעת השחיתות, ושיחדה פקיד ממשל סעודי כדי לקבל חוזה לבניית רשת עבור חברת תקשורת בערב הסעודית.



אינפוספייס נסגרה בעלייה של ב-5.5% לעומת זינוק מוקדם של כ-10%; זאת לאחר שנאווין ג'יין, מייסדה של חברת התוכנה, הצטווה על ידי ביהמ"ש לשלם 274 מיליון דולר לאינפוספייס (סימול INSP) בעקבות הפרה של חוקי המסחר בני"ע שביצע בהיותו מנכ"ל החברה. ביהמ"ש הפדרלי פסק כך בעקבות תביעה של משקיעי החברה. הקנס הוא הגבוה ביותר ששולם בעקבות הפרת סעיפים הנוגעים למסחר קצר טווח (short swing trading) בחוק ני"ע. ג'יין אמר כי יערער על הפסיקה.



ג'נרל אלקטריק הגישה הצעה למיזוג בין חטיבת NBC שלה לבין עסקי המדיה של ויוונדי יוניברסל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" היום. ההצעה נמסרה במקביל לסבב אחרון של הצעות רכש שהגישו מספר מתמודדות עבור אולפני יוניברסל ונכסים אחרים של ויוונדי. לפי הערכות, NBC היא המועמדת המובילה לנצח בהתמודדות.



GE מציעה למזג את VUE עם NBC לכדי חברה בה תשלוט GE, ולויוונדי תהיה החזקת מיעוט בה, של 20%-25%. ה"ג'ורנל" דיווח כי העסקה כוללת אפשרות באמצעותה תוכל ויוונדי לגייס מזומן כנגד התחייבות עתידית של GE לרכוש מויוונדי חלק ממניותיה בחברה. באופן כזה תוכל ויוונדי לקבל מזומן מיד, תנאי שהציבה בפני רוכשיה הפוטנציאליים של החטיבה שלה. מניית GE ירדה ב-0.4%; ויוונדי נסגרה בירידה של 0.3% בעקבות פרסום על דרישה של רשויות המס בארה"ב מויוונדי לבצע תשלום בסך 1.5 מיליארד דולר.



ביהמ"ש לערעורים בארה"ב הורה לבחון מחדש פיצויי עונשין בסך 4 מיליארד דולר שהוטלו על אקסון מוביל, בעקבות כתם הנפט שיצרה המכלית אקסון ואלדז. אקסון טוענת כי לפי הנחיותיו של ביהמ"ש העליון לאחרונה, העונש צריך להיות קטן מ-40 מיליון דולר. מניית אקסון עלתה ב-0.6%.



וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, עלתה ב-0.9% לאחר שהעלתה את תחזית הצמיחה במכירות בחנויות זהות בחודש אוגוסט. וול-מארט חוזה צמיחה של 4%-6% לעומת תחזיות קודמות של 3%-5%. הסיבה לשיפור היא מכירות טובות מהצפוי בעונת החזרה לבי"ס.



מניית חברת אחסנת הנתונים מקדאטה (סימול MCDTA) צללה ב-18.2% לאחר שנתנה תחזית פיננסית לרבעון השלישי, הנמוכה מתחזיות האנליסטים. החברה צופה הכנסות של 105-107 מיליון דולר לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 113 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully