וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא יועלה מס על רווחי הון; דחה את הצעת השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, להעלות את המס מ-15% ל-25%

מוטי בסוק

26.8.2003 / 7:41

שטרית טען כי העלאת המס על רווחי הון נכונה מבחינה חברתית, בשל הפער בין המס הגבוה על עבודה והמס הנמוך על הון; העלאת המס על רווחי הון היתה מכניסה למדינה כמיליארד שקל



שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר אתמול (שני), כי במסגרת תקציב המדינה ל-2004 לא יועלה המס על ריווחי הון. נתניהו דחה את הצעת השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, להעלות את המס מ-15% ל-25%. נתניהו שב ואמר כי לא יוטל מס ירושה ומס מתנות.

שטרית טען, כי העלאת המס על ריווחי הון נכונה מבחינה חברתית, בשל הפער הקיים היום בין המס הגבוה על עבודה והמס הנמוך על הון. ההעלאת המס על ריווחי הון היתה אמורה להעשיר את קופת האוצר ביותר ממיליארד שקל.

היום נמשכו הדיונים בפורומים שונים באוצר, לגיבוש התוכנית הכלכלית שתוצג בממשלה ביום שני הבא. באוצר המשיכו לשמור על איפול מוחלט של פרטי הדיונים.



אתמול הבטיח נתניהו לשר התשתיות, יוסף פריצקי, כי האוצר לא יטיל במסגרת תקציב המדינה ל-2004 מס עיזבון ומס מתנות. בפגישה עם ראשי האוצר אמר נתניהו כי ישתדל שלא להעלות את נטל המס ב-2004.



אתמול התקיימה גם ישיבה של צמרת האוצר, בראשות השר נתניהו ובהשתתפות כל ראשי האגפים במשרד. נתניהו דרש בתחילת הישיבה בתקיפות להפסיק את ההדלפות לתקשורת מפרטי התוכנית הכלכלית החדשה של הממשלה. לדבריו, ההדלפות פוגעות ביכולת האוצר להעביר את התוכנית בממשלה, במיוחד הפעם, כשצפויה התנגדות קשה לקיצוצים הגדולים בתקציב, בהיקף 15 מיליארד שקל, גם מצד גורמים בקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully