וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה החיובית בדולר נמשכת בציפייה להתאוששות בארה"ב; היורו נחלש ל-1.083 דולר

דפנה מאור

26.8.2003 / 8:54

ציפיות לשיפור במצב הבטחון העסקי בגרמניה עשויות לתמוך היום ביורו; הגירעון התקציבי של ארה"ב צפוי להאמיר לחצי טריליון דולר



הדולר ממשיך במגמת העלייה מול המטבעות הזרים, עקב ציפיות כי כלכלת ארה"ב תצמח בקצב גבוה בהרבה משל גוש היורו ויפאן. היורו נסוג הבוקר ל-1.0831 דולר לעומת 1.0874 דולר אמש, אם כי הירידה התמתנה לאחרונה ל-1.0846 דולר. הדולר התחזק ל-117.53 ין לעומת 117.32 ין אמש.



בשלושת החודשים האחרונים השלים הדולר עלייה של כ-9% מול היורו, בשל הסימנים המתבססים לשיפור בכלכלת ארה"ב, ולהחמרה בכלכלת גוש היורו. הפיחות בדולר מול היורו מתחילת השנה התקזז ל-3.2% בלבד.



גם הערכות כי הגירעון התקציבי של ארה"ב ימשיך לגדול לא הרתיעו את המשקיעים בדולר, אשר הזרימו ביקושים מאז רשם שפל של כל הזמנים של 1.1933 דולר ליורו ב-27 במאי. לפי הערכות צפוי משרד התקציב של הקונגרס לחזות כי הגירעון של הממשל הפדרלי יגיע ל-500 מיליארד דולר בשנה הבא, אמר חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'ון ספראט, החבר בוועדת התקציב של הקונגרס.



בנקי ההשקעות הורידו את תחזיותיהם לשער היורו בשבוע שעבר, והם ממשיכים לעדכן אותן בהתאם לשינויים בשער המטבע.



המסחר יושפע היום מתוצאות סקר Ifo, הבוחן את רמת הבטחון העסקי בגרמניה. המדד לאוגוסט צפוי לרשום שיא של 14 חודשים ברמה של 90. אחר הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא ליולי, הצפויות לרשום עלייה של 0.9%. בהמשך השבוע יתפרסמו נתוני התמ"ג המתוקנים לרבעון השני, הצפויים לעלות לרמה של 2.9%.



הין, מנגד, החל להתחזק בשבועות האחרונים בשל סימנים להתאוששות מהוססת בכלכלת יפאן. הבנק המרכזי מנסה לרסן את הייסוף כדי לסייע לייצוא היפאני, ומכר עד סוף יולי ינים בשווי 76.9 מיליארד דולר. ביום שישי הקרוב יפרסם הבנק את היקף ההתערבות עבור אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully