וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.471 שקלים

אמיר טייג

26.8.2003 / 15:46

היורו היציג נחלש ב-0.93% ל-4.8354 שקלים על רקע שפל של 4 חודשים ברמתו מול הדולר; פקיעה שקטה של האופציות שקל-דולר לאוגוסט

יום לאחר הפחתת ריבית בנק ישראל, רשם הדולר היציג ירידה של 0.18% ונקבע על רמה של 4.471 שקלים. שערו היציג של הדולר ישמש כשער הקובע לפקיעת אופציות השקל-דולר של חודש אוגוסט. מחדר המסחר של חברת אקסלנס נמסר כי הפקיעה עברה בשקט יחסי, כראוי לחודשי אוגוסט בהם מרבית הפעילים בחופשת קיץ. לאחר קביעת שערו היציג רושם הדולר עלייה קלה של 0.8% לעומת היציג החדש, כך ששערו בשעה זו עומד על 4.475 שקלים.

שערו היציג של היורו ירד ב-0.93% לרמה של 4.8354 שקלים, שפל של יותר מ-8 חודשים, וזאת נוכח המשך מגמת היחלשותו בעולם מול הדולר לרמת שפל של כ-4 חודשים. לאחר קביעת היציג עובר היורו לעלייה של 0.24% ונסחר ברמה של 4.845 שקלים.

גיא מגן מחדר המסחר של אקסלנס מוסר כי התקיים היום מסחר דל מאוד בדולר. "אתמול לאחר פרסום הריבית הגיעו גופים מקומיים ומכרו דולרים ולפיכך גרמו לירידה של הדולר לרמה של 4.47 שקלים", אומר מגן. מגן מתקשה להסביר את תגובת השוק אמש לריבית. "אין ספק כי הפחתת ריבית של 0.5% הפתיעה את השוק, שחזה הפחתה קלה יותר של 0.4%. העובדה כי הדולר ירד אחרי הפרסום הפתיעה מעט גם היא", אומר מגן. מגן מוסיף כי "עם פער ריביות של 5.5% ואופק מדיני וכלכלי בעייתי איני רואה מקום לירידה נוספת של הדולר". להערכתו, הדולר צפוי להיסחר היום בטווח רחב יחסית של 4.46 שקלים עד 4.5 שקלים.

אתמול בשעות אחר הצהריים הפחית נגיד בנק ישראל את ריבית חודש ספטמבר ב-0.5%. אומנם שיעור ההפחתה לא חרג מטווח התחזיות, אך היה ברמה העליונה של הטווח. מרבית הסוחרים צפו הפחתת ריבית של 0.4%, אשר תאותת כי הנגיד מאט את קצב ההפחתות ונערך לקראת השלמת מהלך הפחתות הריבית אותו החל בתחילת השנה. ההפחתה של 0.5% אינה, כאמור, גבוהה מהותית, אך היא מאותתת כי הנגיד עדיין לא מאט את הקצב, ולפיכך עשוי להגיע בתום השנה לרמת ריבית הקרובה יותר לרמה הנמוכה בטווח התחזיות.

כיום מרבית הכלכלנים מעריכים כי ריבית בנק ישראל תעמוד על 6% עד 6.5% בתום השנה, אך ישנם גם המעריכים כי היא תעמוד על 5.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully