וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה השלילית בארה"ב ובקנדה פגעה בדו"חות גזית גלוב: הרווח הנקי ירד ב-49% ל-14 מיליון שקל

אלי דניאל

26.8.2003 / 10:05

הוצאות המימון זינקו בכ-370% - הסתכמו ב-123.9 מיליון שקל; השיפור בשורה העליונה נמשך - ההכנסות גדלו לכ-322.2 מיליון שקל; הרווח התפעולי צמח ב-56% ל-146.9 מיליון שקל



חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב , הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מדווחת היום על גידול משמעותי בהכנסותיה, וזאת לצד צניחת רווחיה כתוצאה מזינוק חד בהוצאות המימון שלה.



הרווח הנקי של החברה נפל ברבעון החולף בשיעור של 49% לרמה של 14 מיליון שקל. לשם ההשוואה, ברבעון המקביל הציגה החברה רווח נקי של כ-27.7 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה החברה רווח נקי של כ-76.8 מיליון שקל, שחיקה של 6% לעומת התקופה המקבילה.



ה-FFO (רווח הנקי בנטרול הכנסות והוצאות חד-פעמיות ובתוספת חלק החברה בפחת ובהפחתות) של החברה הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-13.9 מיליון שקל או ב-18 אגורות למניה, לעומת FFO של כ- 41.3 מיליון שקל או 56 אגורות למניה ברבעון השני של שנת 2002.



כאמור, סעיף המימון גרם לחברה "נזק רציני" בשעה שהוצאות המימון הסתכמו ברבעון החולף בכ-123.9 מיליון שקל, עלייה דרמטית בהשוואה להוצאות מימון של כ-26.3 מיליון שקל בלבד, אותן רשמה גזית גלוב ברבעון המקביל. עלייה זו בהוצאות המימון נובעת, בעיקרה, מאינפלציה שלילית שנרשמה ברבעון השני בארה"ב ובקנדה, בעוד שברבעון המקביל היתה במדינות אלה אינפלציה חיובית. מכיוון שמרבית הלוואותיה של החברה צמודות לשינויים במדד, האינפלציה השלילית הגדילה את הוצאות המימון של החברה.







בשורה העליונה של החברה נמשך השיפור, וההכנסות הרבעוניות הסתכמו בכ-322.2 מיליון שקל, צמיחה של כ-46% לעומת ההכנסות ברבעון השני של השנה הקודמת. את ששת החודשים הראשונים של השנה סיימה גזית גלוב עם הכנסות מצטברות בהיקף של כ-619.4 מיליון שקל. העלייה בהכנסות מיוחסת להמשך רכישת נכסים חדשים ע"י החברה המוחזקת אקוויטי 1, כמו גם למיזוג שביצעה זו האחרונה עם חברת IRT.



למרות ההרעה בשורה התחתונה, הרי שהצמיחה בהכנסותיה של גזית גלוב באה לידי ביטוי מלא ברווח התפעולי של החברה - צמיחה נאה בשיעור של 56% לרמה של 146.9 מיליון שקל.



- הרחבה נוספת תובא בהמשך -


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully