וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים ולאומי לא מאשרים לח.ל.ל ביצוע תשלום הריבית למחזיקי איגרות החוב

ערן גבאי

26.8.2003 / 10:51

לאומי והפועלים הלוו לחברה מעל 100 מיליון דולר; הסכם המימון הופר על רקע העיכוב בשיגור עמוס 2; עד כה לא הוגשה בקשה לבית המשפט להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי



בנק הפועלים ובנק לאומי הודיעו לחברת ח.ל.ל לוויינים שלא תאושר לה, בשלב זה, לשלם למחזיקי איגרות החוב את תשלום הריבית שהיא היתה אמורה לשלם כבר ב-30 ביוני השנה על פי תנאי האג"ח המקוריים.



לאומי והפועלים הלוו לח.ל.ל מעל ל-100 מיליון דולר, ובשל הפרת הסכם המימון על ידי ח.ל.ל הם עצרו את התשלום.



לטענת הבנקים, חברת ח.ל.ל הפרה את ההתחייבות שלה בהסכם המימון עמם, על רקע העיכוב בשיגור הלוויין עמוס 2 לחלל בכחצי שנה ל-18 בדצמבר השנה. בסוף יולי החליטה אסיפת בעלי איגרות החוב של החברה שלא לאשר את דחיית תשלום הריבית בגין האג"ח, בהיקף של כמיליון דולר.



ח.ל.ל ביקשה מאסיפת בעלי איגרות החוב לאפשר לה לדחות את תשלום הריבית עד ל-25 לדצמבר, והציעה לבעלי איגרות החוב שלה לשלם להם, בגין האיחור בתשלום, ריבית של 11.25%.



מרבית בעלי איגרות החוב החליטו, כאמור, להתנגד להצעת החברה, וחברת הנאמנות של מחזיקי איגרות החוב המטפלת בעניין (חברת הנאמנות של בנק אינווסטק) התריעה שבמידה שתשלום הריבית לא יתבצע עד לסוף יולי היא תפנה בשם מחזיקי איגרות החוב לבית המשפט על מנת להעמיד את החוב לבעלי האג"ח לפירעון מיידי.



החברה מודיעה היום כי עד כה לא הגיש הנאמן בקשה לבית המשפט להעמיד את איגרות החוב לפירעון מיידי. הערך המתואם של איגרות החוב (כולל הריבית) עומד על 85 מיליון שקל.



לבעלי איגרות החוב שיעבוד בדרגה שנייה על הלוויין עמוס 1, והשיעבוד בדרגה ראשונה רשום על שם הבנקים שמימנו את רכישתו - הפועלים ולאומי.



הלוויין עמוס 2 נרכש על ידי ח.ל.ל לוויינים בחודש ספטמבר 2000. ההסכם עם התעשייה האווירית כלל, בין היתר, גם את שיגור הלוויין, לרבות התקשרות עם חברת אריאן לצורך ביצוע השיגור. המועד שנקבע לשיגור היה יולי 2003.



בחודש אפריל השנה הודיעה התעשייה האווירית לח.ל.ל כי קיבלה מאריאן הודעה, ולפיה מועד שיגור הלוויין עשוי להידחות לתחילת שנת 2004, וזאת עקב טענת אריאן כי קיימת ללוויין אחר קדימות בשיגור על פני הלוויין עמוס 2.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully