וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזקט תספק ליואיקום האוסטרלית תשתית לשירותי תקשורת בפס רחב

צורי דאר

26.8.2003 / 11:31

תשתית ה-N2B של אקזקט תאפשר ללקוחות יואיקום לתעד את דפוסי השימוש ברשתות IP; אקזקט, שעברה לרווחיות לאחרונה, עשויה לרשום הכנסות של כ-30 מיליון דולר השנה



אקזקט הישראלית, המספקת פתרונות לניהול רשתות נתונים עבור ספקי שירותי תקשורת, הודיעה היום כי יואיקום (Uecomm Limited) האוסטרלית בחרה בתשתית ה-Network-to-Business (אנ.טו.בי) של אקזקט ליישום מערכות תמחור וגבייה עבור שירותי תקשורת בפס רחב.



יואיקום היא הספקית המורשה היחידה באוסטרליה של שירותי תקשורת בפס רחב על סיבים אופטיים. עם לקוחות החברה, המפעילה את אחת מרשתות הסיבים האופטיים המתקדמות בעולם, נמנים משרדי ממשלה, תאגידים גדולים וספקי שירותי תקשורת אחרים.



תשתית ה-N2B של אקזקט תאפשר ללקוחות יואיקום לתעד ולהבין את דפוסי השימוש ברשתות IP, לצורך יצירת שירותי ערך מוסף ממוקדים. כמו כן, הטכנולוגיה של אקזקט מאפשרת לזהות בזמן אמת שימוש חריג ברשת.



לדברי אריק גרייס, נשיא ומנכ"ל אקזקט, בשוק התחרותי של תקשורת בפס רחב, שירותים חדשניים בעלי ערך מוסף הם המפתח לרווחיות. "תשתית ה-N2B מאפשרת ליואיקום לא רק להבין כיצד המנויים משתמשים ברשת, אלא גם לצפות מראש את הצרכים של השוק וליצור במהירות שירותים ממוקדים בעלי שיעור רווחיות גבוה - אשר יעניקו לה יתרון תחרותי משמעותי, וימקסמו את ההחזר על ההשקעה ברשתותיה", אמר.



יואיקום (ASX: UEC) היא הספקית המורשה היחידה באוסטרליה של שירותי תקשורת בפס רחב על סיבים אופטיים. על לקוחות החברה, שהוקמה ב-1997 והחלה להיסחר בבורסת אוסטרליה מספטמבר 2000, נמנים משרדי ממשלה, תאגידים גדולים וספקי שירותי תקשורת אחרים. הרשת של החברה מציעה מגוון מוצרים במהירויות גבוהות, הפועלים ברשתות ATM ,MetroFibre ,MetroWave, אינטרנט ו-Ethernet.



אקזקט, שנוסדה ב-1997, מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לספקי גישה לאינטרנט ושירותי טלפוניה לנהל מעקב מדויק אחר תהליכי העברת מידע ברשתות מסוגים שונים, ולהתחקות אחר סוג השימוש שעושה הלקוח באינטרנט לצורך הצעת שירותי ערך מוסף בתשלום. תשתית N2B של XACCT מאפשרת לספקי השירות להרוויח באמצעות שימוש ברשת המידע ליצירת שירותי ערך מוסף חדשים והורדת הוצאות תפעול.



מאז היווסדה גייסה אקזקט כ-52 מיליון דולר ב-5 סבבי גיוס. בעלי המניות בחברה הם סאן מיקרוסיסטמס, קרנות ההון סיכון ישראל סיד פרטנר, אמפל, טרידנט קפיטל, אקליפטוס וטכנורוב, שבשליטת קבוצת אלרוב, ומייסדיה - ערן וגנר ולימור שווייצר.



לאקזקט מעל 60 לקוחות, שהבולטות שבהן - כייבל אנד וויירלס, Genuity ,Global One, סימנס, UUNET ו-MCI WORLDCOM, ובואינג. על פי מקורות, אקזקט עומדת לחתום על חוזה בשווי כמה מיליוני שקלים עם חברות הכבלים בישראל.



אקזקט החלה למכור לראשונה ב-1998 בכמיליון דולר, ומאז רשמה צמיחה בשורת ההכנסות השנתית משנה לשנה. ב-1999 מכרה החברה בכ-4 מיליון דולר, ב-2000 בכ-10 מיליון דולר, וב-2001 היא התקרבה ל-20 מיליון דולר. ב-2002 התמתן קצב הגידול בהכנסות החברה, ואלה הסתכמו באותה שנה בכמה מיליוני דולרים בודדים. השנה ההערכות הן שהחברה תגיע להיקף מכירות שנתי של כ-30 מיליון דולר.

נשיא ומנכ"ל אקזקט, אריק גריס, אמר ל-TheMarker לפני כשבועיים כי החברה עברה לרווחיות ברבעון השני של השנה, לאחר שכבר ברבעון הראשון של השנה היא עברה להציג תזרים חיובי. עם זאת ראוי לסייג הישג זה בכך שמדובר בחברה של כ-120 עובדים, שהוצאותיה גבוהות מהממוצע בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully