וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו ללא שינוי למרות העלייה בבטחון העסקי בגרמניה; הדולר התחזק ל-117.73 ין

דפנה מאור

26.8.2003 / 11:42

מדד Ifo הפתיע עם עלייה לרמה של 90.8 באוגוסט; הגירעון התקציבי התופח של ארה"ב איננו מרתיע את המשקיעים



היורו נסחר ללא שינוי לאחר פרסום מדד Ifo, שהראה עלייה חדה מהצפוי בבטחון העסקי בגרמניה באוגוסט. שער היורו עומד על 1.0846 דולר, כשם שהיה בבוקר, ולעומת 1.0874 דולר אמש. במהלך המסחר הלילה נסוג היורו כדי 1.083 דולר. מול הין התחזק הדולר ל-117.73 ין לעומת 117.32 ין אמש.



מדד הביטחון העסקי בגרמניה, ה-Ifo, עלה בחודש אוגוסט בפעם הרביעית ברציפות לרמתו הגבוהה מזה 14 חודשים. עלייה זו, אל מעל לתחזיות האנליסטים, משקפת ציפיות להתאוששות בכלכלה הגדולה באירופה.



מדד ה-Ifo עלה באוגוסט לרמה של 90.8 לעומת שיא שנתי של 89.3 בחודש יולי. כלכלנים צפו כי המדד יגיע לרמה של 89.6-90 נקודות. העלייה משקפת ציפיות להתאוששות בכלכלת גרמניה, תוך הסתייעות בשיעורי ריבית הנמוכים ביותר מזה 100 שנה, ותוך תחזיות לקיצוץ של 22 מיליארד יורו במסים עליו הודיע הקנצלר גרהרד שרודר.



למרות זאת, ממשיך היורו לסבול מחולשה. בשלושת החודשים האחרונים השלים הדולר עלייה של כ-9% מול היורו, בשל הסימנים המתבססים לשיפור בכלכלת ארה"ב, ולהחמרה בכלכלת גוש היורו. הפיחות בדולר מול היורו מתחילת השנה התקזז ל-3.2% בלבד.



גם הערכות כי הגירעון התקציבי של ארה"ב ימשיך לגדול לא הרתיעו את המשקיעים בדולר, אשר הזרימו ביקושים מאז רשם שפל של כל הזמנים של 1.1933 דולר ליורו ב-27 במאי. לפי הערכות, צפוי משרד התקציב של הקונגרס לחזות כי הגירעון של הממשל הפדרלי יגיע ל-500 מיליארד דולר בשנה הבא, אמר חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'ון ספראט, החבר בוועדת התקציב של הקונגרס.



בנקי ההשקעות הורידו את תחזיותיהם לשער היורו בשבוע שעבר, והם ממשיכים לעדכן אותן בהתאם לשינויים בשער המטבע.



נתונים נוספים שישפיעו על המסחר: אחר הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא ליולי, הצפויות לרשום עלייה של 0.9%. בהמשך השבוע יתפרסמו נתוני התמ"ג המתוקנים לרבעון השני, הצפויים לעלות לרמה של 2.9%.



הין, מנגד, החל להתחזק בשבועות האחרונים בשל סימנים להתאוששות מהוססת בכלכלת יפאן. הבנק המרכזי מנסה לרסן את הייסוף כדי לסייע לייצוא היפאני, ומכר עד סוף יולי ינים בשווי 76.9 מיליארד דולר. ביום שישי הקרוב יפרסם הבנק את היקף ההתערבות עבור אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully