וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאות בשוק ההון הובילה לעלייה חדה ברווחי הראל השקעות

אלי דניאל

26.8.2003 / 12:50

צמחו לכ-148.7 מיליון שקל. הרווח מעסקי ביטוח חיים תפח ל-157.5 מיליון שקל. הרווח מפעילות הביטוח הכללי גדל ב-93% - הסתכם בכ-86.7 מיליון שקל

הגאות ששררה בשוק ההון המקומי ברבעון השני של השנה, באה לידי ביטוי בתוצאותיה של חברת הראל השקעות בביטוח אשר מדווחת היום על זינוק חד ברווחיה, שעה שאלה צמחו לכ-148.7 מיליון שקל. לשם ההשוואה נזכיר כי ברבעון השני של השנה הקודמת השיגה החברה רווח נקי של כ-12.7 מיליון שקל.

הסיבה לגידול החריג ברווחיה של הראל נובעת מהשיפור ברווחיות עסקי הביטוח שלה, ובעיקר בשינוי החיובי בפעילות עסקי ביטוח החיים. כך, עסקי ביטוח החיים הניבו לחברה רווח של כ-157.5 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל הניבה פעילות זו רווח של כ-15.6 מיליון שקל. השיפור בפעילות זו נבע מהעלייה בהכנסות מהשקעות אשר תרמה לגידול בדמי הניהול של החברה מתיק ההשקעות של הפוליסות המשתתפות ברווחים.

עסקי הביטוח הכללי ייצרו להראל רווח של כ-86.7 מיליון שקל - עלייה של 93% בהשוואה לרווחי פעילות זו ברבעון המקביל. גם בפעילות זה מיוחס השיפור בתוצאות לעלייה בהכנסות מהשקעות, אם כי השפעה זו קוזזה בשל הגידול בהיקף התביעות, גידול הנובע בחלקו מהעלייה במספר גניבות הרכב.

בסך הכל הניבו עסקי הביטוח של הראל רווח רבעוני של כ-244.2 מיליון שקל - 303% יותר מהרווח שהניבה פעילות זו ברבעון המקביל. בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח מעסקי ביטוח בכ-383.2 מיליון שקל, כ-146% יותר מאשר בששת החודשים הראשונים של 2002.

סעיף נוסף אשר תרם רבות לשורה התחתונה של הראל היה סעיף ההכנסות מהשקעות שלא מעסקי ביטוח. אלה, הניבו ברבעון החולף כ-58.7 מיליון שקל - שיפור ניכר בהשוואה להפסד של כ-24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully