וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים הפיץ הוראה בקרב הבנקים המחמירה את חובת הנזילות

אמיר טייג

26.8.2003 / 14:24

יואב להמן דורש מהבנקים להתחייב שיהיה באפשרותם לענות על צורכי הנזילות שלהם לחודש קדימה לפחות; מאפשר הקלה אם יציגו הבנקים מודלים פנימיים לאומדן צורכי הנזילות

על רקע השינויים וההתפתחויות בעולם הבנקאות, דורש המפקח על הבנקים להחמיר את חובת הנזילות הקיימת בתאגידים בנקאיים. בהוראה חדשה שהפיץ יואב להמן לבנקים, הוא מבקש מהם להתחייב שיהיה באפשרותם לענות על צורכי הנזילות שלהם לחודש הקרוב לפחות, וזאת גם בתנאים קשים יחסית לבנק, כמו ירידה במחזור הפקדונות הקצרים בידי המפקידים.

יש לציין כי בשבוע שעבר החמיר המפקח דרישה נוספת מהבנקים העוסקת בהגדרת הלווה הבודד, וההגדרות על פיהן תיחשב קבוצת לווים כלווה בודד.

בבנק ישראל מציינים כי פרסום ההוראה החדשה בא על רקע המלצות של ועדת באזל לניהול בנקאי תקין של סיכון הנזילות. ניהול מושכל של סיכון הנזילות מיועד להגן על הבנק ועל לקוחותיו, ולאפשר לבנק להגן על רווחיו ועל הונו מפני הסיכון הנובע מאי יכולתו לספק את צורכי נזילותו.

לצורך כך, התאגידים הבנקאיים נדרשים על ידי המפקח לפתח מודלים פנימיים לאומדן צורכי הנזילות שלהם והאמצעים הנזילים העומדים לרשותם. מודלים אלו עשויים לאפשר עמידה בצרכי הנזילות, גם אם היקפם של האמצעים הנזילים אינו שווה למלוא התחייבויותיהם שמועד פירעונן הוא עד חודש.

תאגידים בנקאיים, שלא יפתחו מודלים פנימיים מתקדמים, יידרשו לנקוט בגישה שמרנית יותר ולהחזיק, כאמור, בנכסים נזילים בסכום השווה לפחות למלוא סכום התחייבויותיהם שמועד פירעונן הוא עד חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully