וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גלובל קונקשנס: בטווח של עד שנה וחצי תחזיק החברה 2%-2.5% משוק הדלקים המיובאים

ניצן כהן

26.8.2003 / 14:29

אלכס שמרלינג, המנהל את החברה ומחזיק 10% ממניותיה: "הרמזים על קשר בינינו לבין אביגדור ליברמן אינם נכונים"; "גרגורי לרנר מועסק בחברה כיועץ אבל בשום אופן לא חבר הנהלה ולא מושקע בה"



"בטווח של שנה עד שנה וחצי נחזיק 2%-2.5% משוק הדלקים המיובאים" כך אומר ל-TheMarker מנכ"ל גלובל קונקשנס, אלכס שמרלינג, המחזיק גם ב-10% ממניותיה. לדבריו, "מדובר בנתח שוק של עשרות מיליוני דולרים בשנה".



גלובל קונקשנס הוקמה לאחרונה על ידי אדוארד בלאו ואלכס שמרלינג, במטרה לייבא לישראל דלקים ממדינות חבר המדינות. החברה שכרה את שירותיו של גרגורי לרנר, שהשתחרר לא מזמן מתקופת מאסר של 6 שנים.



"העסקת לרנר נבדקה מבחינה משפטית", אמר שמרלינג, "ואין כל מניעה בהעסקתו כיועץ לחברה. למרות התקופה שבה שהה במאסר, הוא לא איבד את ההבנה שלו בעולם העסקים. קשריו של לרנר ברוסיה והידע העסקי הרחב שלו היו הבסיס העיקרי להעסקתו בחברה. 6 שנים בכלא לא פגעו ביכולות שלו לעשות עסקים".



בזמן הקמת החברה ערכו בחברה מספר התייעצויות עם עורכי דין, והסייגים שהועלו בהעסקתו היו שלא יהיה חלק מהמשקיעים בחברה ולא יהיה חלק מהנהלתה. "למרות שלרנר מעולם לא הביע רצון להשקיע בחברה ולא ביקש להתמנות כחבר הנהלה, לא היתה לנו בעיה כזו. יחד עם זאת, כדי להבהיר את המצב, אמרנו לו שבמצב שנוצר לא נוכל להתיר לו להשקיע בחברה והוא לא ימונה לכל תפקיד ניהולי בה. לרנר הסכים וכך הוכשר מינויו כיועץ לחברה".



יו"ר גלובל קונקשנס היא לודמילה גרוסמן, שהיתה מנכ"לית מפלגת ישראל ביתנו. לאחר פרישתה מהחיים הפוליטיים היא מונתה לתפקיד יו"ר חברת ממן על ידי שר התחבורה אביגדור ליברמן. בעקבות הלחץ הציבורי והתנגדות היועץ המשפטי לממשלה פרשה גרוסמן מתפקיד זה.



"ידענו", אומר שמרלינג, "שנהיה חשופים ללחצים רבים בגלל שבעברנו עבדנו בקרבתו של אביגדור ליברמן. אני רוצה להדגיש, לאביגדור ליברמן אין כל קשר לחברה. הוא לא מעורב. נכון שכל המעורבים בחברה עבדו בעבר בסביבתו של ליברמן אבל אין לו כל קשר. זה מקובל שאנשים פורשים מהחיים הפוליטים ופונים לעסקים, משום מה, כשזה מגיע ליוצאי חבר המדינות זה מקבל פרשנויות זרות".



הסיבה להקמת החברה, לטענת שמרלינג, היתה שעיקר היבוא של הנפט הגולמי לישראל הוא מרוסיה ומדינות חבר המדינות. "עד כה ישראל לא נחשבה יעד אטרקטיווי לחברות הנפט הרוסיות מכיוון ששוק זה הוא קטן. למרות זאת, בתפקידי הניהול הבכירים של חברות אלה יושבים יהודים שרוצים, מטעמי ציונות, לבוא ולעשות עסקים בישראל למרות שיש להם יעדים אטרקטיוויים יותר. זו אחת הנקודות שגורמות לנו להאמין שהפרויקט ייצא לדרך ויצליח".



גלובל קונקשנס תתחיל לייבא דלקים לישראל כבר בסוף השנה. לצורך התחלת העבודה של החברה נשכרו מספר יועצים חיצוניים על בסיס פרילאנס. יועצים אלה סיימו את עבודתם והכשירו את תחילת עבודת החברה. שמרלינג לא היה מעוניין לחשוף את זהותם של היועצים אך הסכים להגיד שהם הובאו לישראל מחו"ל.



החברה החלה לנהל מגעים עם מספר חברות דלק בישראל, ועל פי פרסומים המגעים מתנהלים מול חברות סונול ופז. שמרלינג אישר את המגעים אולם סירב למסור באיזה שלב המגעים נמצאים.



איזי בורוביץ', מבעלי חברת סונול, אישר את דבר המגעים עם חברת גלובל קונקשנס, אולם מסר כי מדובר ב"מגעים שטחיים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully