וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי חרמוני: "אנחנו מאמינים שהשנה תצליח תדיראן קשר לעבור את רמת 70 מיליון הדולר במכירות לארה"ב"

אלי דניאל

26.8.2003 / 14:50

מנכ"ל החברה: "ברבעונים הבאים נראה תוצאות דומות"; סמנכ"ל הכספים: "פעילות Talla-Com הניבה במחצית ה-1 הכנסות של 33 מ' ד'"; "מרכיב גדול מהכנסות המימון - חד פעמי"



יצרנית ציוד ומערכות הקשר, תדיראן קשר , הנמצאת בשליטת קבוצת שמרוק וקרן פימי, דיווחה היום על צמיחה בהכנסותיה וברווחיה לרבעון השני של השנה, שעה שההכנסות תפחו בכ-32% לרמה של 289.2 מיליון שקל בעוד שהרווח הנקי צמח בכ-139% לכ-30 מיליון שקל.



חזי חרמוני, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות הרבעוניות ומסר ל-TheMarker כי, "תוצאות הרבעון השני משקפות את המשך הצמיחה של החברה ומבטאות את מובילותה הטכנולוגית בתחום הציוד ומערכות הקשר. אנו מעריכים כי גם ברבעונים הבאים של שנת 2003 נראה תוצאות דומות וכי בהשוואה לרבעונים המקבילים בשנה שעברה, נציג צמיחה בשני הרבעונים הקרובים".



על הדיווידנד הגבוה בהיקף של כ-36.2 מיליון שקל, אותו עתידה החברה לחלק בחודש הבא לבעלי מניותיה, אומר חרמוני כי, "יש לנו אמונה שלבעלי המניות מגיע החזר על השקעתם. אמרתי כבר בעבר ואני חוזר על זה, שמניית החברה היא שילוב של אג"ח ותעשייה או היי-טק".



בהתייחסו לפעילות החברה בארה"ב, ציין חרמוני כי, "במהלך השנה הקודמת מכרנו בארה"ב בכ-53 מיליון דולר. אנחנו מאמינים שהשנה נצליח לעבור את רמת 70 מיליון הדולר. עיקר הגידול במכירות לשוק הזה נובע מההתפתחות שחלה שם בתחום מחשבי כף יד קשיחים המיועד לשימוש הדרג הלוחם, תחום שתפס תאוצה בעקבות המלחמה האחרונה בעיראק". על הפעילות בארה"ב הוסיף נחמיה שיף, סמנכ"ל הכספים של החברה, באומרו כי "הפעילות של החברה הבת בארה"ב - Talla-Com, הניבה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של כ-33 מיליון דולר, מזה כ-16-17 מיליון דולר ברבעון השני".



במהלך הרבעון ביצעה החברה הפרשה להפסד בגין פרויקט פיתוח עבור משרד הביטחון. בהקשר זה מסר שיף: "מדובר בהזמנה שהתקבלה במהלך דצמבר 2002. מדובר בפרויקט מורכב מבחינה טכנולוגית, לקח לנו חצי שנה עד אשר התארגנו על העניין. ברבעון האחרון קיימנו סקר תכנון עם הלקוח והסתבר לנו שיש דרישות טכניות שלא תמחרנו נכון. לפיכך, נאלצנו לעדכן את התחזית לגמר הפרויקט ולקחנו על עצמנו עלויות נוספות שנוצרו בהיקף 3 מיליון דולר".



בהקשר זה הוסיף חרמוני כי "תדיראן קשר נבחרה כספק יחיד של צה"ל עבור הדור הבא של מכשירי קשר. אנחנו מפתחים טכנולוגיה שלא קיימת בעולם והיא תשמש בסיס למוצרים של הדור הבא. טכנולוגיה זו תאפשר לנו לבסס, או אף לשפר, את מעמדנו בישראל ובמדינות אחרות בתחום מערכות הדיבור והנתונים. קיבלנו את הפרויקט בסוף השנה הקודמת ולא הדגשנו אותו כי היקף ההזמנה לא היה מהותי, אבל מבחינתנו זה אירוע חשוב. כרגע, אנחנו בזמן הביניים, ועד שנספק את המכשירים החדשים משהב"ט ישקיע הרבה כסף ברכישה של ציוד קיים. ההחלטה מתי לצאת עם הדור החדש תהיה הכרעה עסקית, אבל נארה שזה יקרה במהלך השנים 2006-2007."



סעיף המימון תרם לתדיראן קשר תרומה חיובית נאה של כ-12.5 מיליון שקל. לדברי שיף, "מרכיב גדול מהכנסות המימון הוא חד פעמי ונובע מהייסוף שהיה בחצי הראשון של השנה, ייסוף בשיעור של 9%. אין לצפות שהתפתחות כזו תקרה כל חציון או רבעון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully