וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשיך דחתה בקשת יוכמן לקבל צו חוסם מול התביעה של וורנר ברדרס נגד תבל בארה"ב

ערן גבאי

26.8.2003 / 14:48

ספק הסרטים האמריקאי תבע את תבל בקליפורניה בכ-17 מיליון דולר; ההליכים נגד תבל יימשכו בבית המשפט האמריקאי ושאלת אכיפתו בישראל של פסק הדין שיינתן שם נותרה פתוחה



השופטת ורדה אלשיך דחתה את הבקשה של נאמן תבל, צבי יוכמן, לקבלת צו חוסם נגד התביעה של ספק הסרטים האמריקאי וורנר ברדרס, שהחל לפני כשנה בהליכים משפטיים נגד תבל בארה"ב, ותבע את החברה על כ-17 מיליון דולר.



באי כוחו של וורנר ברדרס הסתמכו בתביעתם נגד חברת הכבלים תבל על פסיקת בית המשפט העליון מלפני כחודש של השופט אליעזר ריבלין, בעניין הצורך להימנע ממתן צו חוסם כנגד תביעה בבית משפט זר.



השופט ריבלין כתב בהחלטתו, בעניין המחלוקת המשפטית בין Israel Bio Engineering Project לבין אינטר לאב ואינטרפרם מעבדות, ש"אופיו הקיצוני וייחודו של הצו החוסם מחייבים את בית המשפט לנהוג במשנה זהירות בהפעילו את שיקול הדעת המסור לו בהענקת הצו ולתת אותו אך ורק במקרים נדירים וחריגים במיוחד".



"האיפוק והריסון מצדו של בית המשפט נדרשים בשל שני טעמים. ראשית, הצו החוסם פוגע בזכות הגישה של האדם לערכאות. שנית, על אף שהצו החוסם הוא צו אישי המופנה כנגד המתדיין ולא כנגד בית המשפט הזר, יש בו משום התערבות ממשית בהליכים המתנהלים בפני בית משפט זר. התערבות זו עומדת בניגוד לעקרון כיבוד הערכאות הזרות והכרעותיהן. אין לפסול את האפשרות של קיום הליכים בבית משפט זר רק בשל העובדה שבארץ מתקיים הליך מקביל".



וורנר הגישה לפני מספר חודשים ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת נאמן תבל, עו"ד צבי יוכמן, שלא להכליל את חובות תבל העתידיים כלפיו לשנים 2003 ו-2004 בהסדר הנושים של תבל.



באי כוחו של וורנר, משרד עו"ד ברץ-בר-נתן, הגישו בשמו ערעור על החלטת יוכמן מה-25 במארס השנה, שדחתה חלק מהוכחת החוב של וורנר. ספק הסרטים מבקש מבית המשפט לאשר לו חוב נוסף מתבל בסך 15.5 מיליון דולר.



בכתב הערעור מצוין כי תבל התחייבה בהסכם לשלם לוורנר תשלום שנתי מינימלי בסך של 7 מיליון דולר בעבור השנה הרביעית להסכם בין הצדדים (1/12/02-30/11/03), ותשלום מינימלי של כ-7.5 מיליון דולר בעבור השנה החמישית והאחרונה (1/12/03-30/11/04).



על כן, וורנר טוען כי החברה זכאית לתשלום חוב של 14.5 מיליון דולר מתבל שיתווסף לחוב החברה, שהוכר על ידי נאמן תבל לצורך תוכנית הסדר הנושים בחברה.



באי כוחה של וורנר מבקשים מבית המשפט שיקבע שיוכמן שגה כשקבע שהנושה בהקפאת ההליכים אינו זכאי לתבוע, במסגרת הוכחת החוב, נזק או אובדן רווחים עתידי.



וורנר הגיש בינואר השנה כתב תביעה מתוקן נגד חברת הכבלים תבל בבית המשפט בארה"ב, וביקש צו מניעה זמני וקבוע שיאסור על תבל לעשות שימוש בתכנים של וורנר, ולהשיבם לוורנר לאלתר.



משמעות ההחלטה האחרונה של השופטת אלשיך היא שההליכים נגד תבל יימשכו בבית המשפט האמריקאי ויתקבל בו פסק דין, ששאלת אכיפתו בישראל נותרה עדיין פתוחה ונתונה לפרשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully