וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MCI עשויה לבצע שינויים מבניים מרחיקי לכת כדי לצאת מפשיטת רגל

דפנה מאור

26.8.2003 / 15:25

מבקר החברה הגיש 78 המלצות, הכוללות הגבלת שכר המנכ"ל ומינוי דירקטורים עצמאיים בלבד; החברה תומכת בהמלצות

MCI/וורלדקום, חברת התקשורת האמריקאית, עשויה לעבור שינויים מבניים מרחיקי לכת, אם ביהמ"ש יקבל את ההמלצות של מבקר עצמאי שמונה עבור החברה. MCI נמצאת היום בארגון מחדש תחת פשיטת רגל, לאחר שחשפה את ההונאה החשבונאית הגדולה ביותר בהיסטוריה. המלצות הדו"ח אושרו על ידי הדירקטוריון של החברה.

הדו"ח, בן 150 העמודים שהגיש מבקר החברה ריצ'רד ברידן, לשעבר יו"ר רשות ני"ע, כולל 78 המלצות שנועדו למנוע כשלונות בפיקוח על החברה בעתיד. הדו"ח מציע כי כל חברי דירקטוריון, 8-12 במספר, למעט היו"ר והמנכ"ל מייקל קפלאס, יהיו עצמאיים. כמו כן, הציע הדו"ח למנות יו"ר שאיננו מנכ"ל, להגדיל את שכר הדירקטורים, ולדרוש כי 25% משכרם לאחר מס ישמש לרכישת מניות החברה בשוק הפתוח, וכי לא יותר להם לשמש כדירקטורים ביותר משתי חברות נוספות.

ברידן הציע גם ליצור "חוקה" עבור החברה, אשר לשנות אותה יהיה ניתן רק באישור בעלי המניות. הוא הציע להגביל את שכר המנכ"ל ל-15 מיליון דולר ולהגביל את כהונת הדירקטורים בחברה לעשר שנים. הדו"ח שלו רווי באזכורים למעלליו של ברני אברס, מייסד החברה, אשר לדברי הדו"ח שלט בוורלדקום כמו קיסר.

ברידן אמר כי הוא מקווה שהמלצותיו ישמשו כאמת מידה לכל התאגידים באמריקה. קפלאס, לשעבר מנכ"ל קומפאק, תומך בהמלצות ורואה בדו"ח מפת דרכים עבור MCI.

למרות הכוונות הטובות, עתידה של MCI עדיין לא ברור. החברה הואשמה על ידי מתחרותיה כי זייפה רישומי שיחות חוץ כדי לחמוק מתשלום דמי גישה להן. בעקבות זאת, נפתחה חקירה רשמית, אשר ביהמ"ש לפשיטות רגל נמנע מלהתייחס אליה באישור הצעת הפיצויים שהגישה MCI. לפי תנאי ההסכם שאושר על ידי ביהמ"ש, יזכו בעלי המניות של החברה לפיצוי בגובה 750 מיליון דולר - סכום הגבוה ב-50% מ-500 מיליון הדולר שהיו אמורים לקבל ע"פ תנאי ההסדר. מתוך סכום זה יקבלו שליש במניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully