וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונסת מור בייקרס מבקשת מביהמ"ש לאשר הפעלת החברה כ"עסק חי" לשימור נכסיה

אמיר הלמר

26.8.2003 / 16:06

דיסקונט הסכים להעמיד 500 אלף שקל לצורך ההפעלה; הכונסת: ההפעלה תביא לגירעון תפעולי חודשי של 117 א' ש' ותלויה בהסכמת כונסי פוד קלאב להפיץ מוצרי החברה



עו"ד חנית נוב, כונסת הנכסים של חברת מור בייקרס כפר תבור - מפעל הפיצות והבורקסים מקבוצת פוד קלאב, פנתה לביהמ"ש המחוזי בחיפה וביקשה אישור לחדש את פעילות הייצור במפעל, ולאפשר לה להפעיל את החברה כעסק חי כדי להקל על מכירתה 'כעסק חי'.



נוב מציינת כי קיימים מספר משקיעים פוטנציאליים המביעים עניין ברכישת החברה, אך היא טרם פתחה במו"מ עם המשקיעים ותעשה זאת רק לאחר שביהמ"ש יתן אישור להפעלת המפעל. נוב מציינת כי הפעלת החברה כעסק חי תשמור על הנכסים הבלתי מוחשיים של החברה - שימור קשרי עסקים עם לקוחות, שימור שטחי מדף ברשתות, שימור שם המותג וקשרים עם ספקים.



בדו"ח שהגישה נוב לביהמ"ש היא טוענת כי דיסקונט הסכים לתת אשראי של 500 אלף שקל להפעלת המפעל באופן ראשוני ומצומצם, על סמך תוכנית שערכה לחברה. נוב מציינת כי ביצוע התוכנית תלוי בהסכמת הכונסים של החברה האם פוד קלאב להמשיך בהפצת מוצרי החברה כפי שהיה עד לקריסתן.



בינתיים מציינת נוב כי כונסי הנכסים של פוד קלאב טרם החליטו האם להפעיל את החברה ולא נתנו הסכמתם להמשך ההפצה של מוצרי מור בייקרס עפ"י הסכם ההפצה הישן. נוב מציינת כי פוד קלאב הסכימה להפיץ את מוצריה על בסיס קונסיגנציה, אך היא אינה מוכנה לעשות זאת שכן במצב שכזה כל הסיכון מוטל על מור בייקרס.



עוד עולה מהדו"ח, כי עד עתה לא פוטרו עובדי המפעל (54 עובדים מתוכם 25 עובדי חברות כוח אדם) אך הכונסת הגיעה עימם להסכמה לפיה כל העובדים יקבלו מכתב פיטורין לצורך שחרור כספי הפנסיה, ואילו הכונסת תתקשר עם חלק מהעובדים בהסכמים לפיהם הם יועסקו בחברה למשך 90 יום בתנאי ההעסקה שהיו קיימים להם לפני כן.



נוב מציינת כי תוכנית ההפעלה נבנתה לתקופה של שלושה חודשים, וכאמור מסתמכת על כך שיימצא פתרון לבעיית ההפצה של החברה. תוכנית ההפעלה צפויה, לפי הכונסת להביא לגרעון חודשי תפעולי של כ-117 אלף שקל לחודש, שכן התקבולים הצפויים כנגד אספקת ההזמנות יעמדו על 1.273 מיליון שקל ואילו ההוצאות החודשיות צפויות לעמוד על 1.39 מיליון שקל.



מנתוני הבסיס לחישוב תקציב הפעילות עליהם מסתמכת הכונסת עולה כי 40% מההזמנות נעשות ע"י החברה האם 'פוד קלאב' לרשתות קו-אופ ירושלים, מטרו מרקט וכן גופים פרטיים נוספים. 40% מתוצרתה נמכרים לרשתות השיווק 'קלאבמרקט' ו'שופרסל' תחת המותגים הפרטיים שלהם ו-20% נוספים נמכרים ללקוחות פרטיים - חברת נטו מקבוצת דודי עזרא ו'באגט הזהב'.



ביהמ"ש העביר את הבקה לתגובת כונסי הנכסים של פוד קלאב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully