וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אריסון תמכור מניות בחברת השיט קרניבל בכ-1.1 מיליארד דולר

יהודה שויצר

26.8.2003 / 17:30

משפחת אריסון מתכוונת למכור 32 מיליון מניות במהלך השנתיים הקרובות; במכירה זו תיפטר משפחת אריסון מ-4% ממניות הנושאות זכות הצבעה בחברה; המשפחה תחזיק בכ-31% ממניות החברה



משפחת אריסון מדללת את החזקותיה בחברת הספנות קרניבל (סימול CCL), ומוכרת מניות בשווי 1.1 מיליארד דולר. משפחת אריסון מתכוונת למכור 32 מיליון מניות במהלך השנתיים הקרובות. במכירה זו תיפטר משפחת אריסון מ-4% ממניות הנושאות זכות הצבעה בחברה.



כ-17 מיליון מניות, מבלוק המניות אותה מתכוונת המשפחה למכור, מחזיק בישירות מיקי אריסון, יו"ר קרניבל. עם תום המכירה תמשיך להיות משפחת אריסון בעלת המניות המרכזית בחברה עם החזקות של 246 מיליון מניות בשווי של 8.5 מיליארד דולר. משפחת אריסון תחזיק בכ-31% ממניות החברה עם תום המכירה.



בגורמים המייעצים למשפחת אריסון במכירה הנוכחית ציינו כי המכירה הנה למטרות תכנון מס, גיוון תיק ההשקעות ותכנון אחזקות הנכסים של המשפחה.



חברת קרניבל ספגה מהלומה קשה מאז פיגועי ה-11 בספטמבר על רקע הירידה בתנועת הנוסעים. ברבעון השני של השנה רשמה החברה ירידה של 34% ברווחיה. החולשה בענף התיירות, נוכח המלחמה בעיראק, החשש מטרור והמשבר הכלכלי, הובילה לירידה ברווחי החברה ל-127.8 מיליון דולר, 19 סנט למניה. מנגד זינקו הכנסות החברה ב-35% ל-1.34 מיליארד דולר. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 194.2 מיליון דולר.



לירידה ברווחים הובילו מהלכים נרחבים של קיצוץ במחירי השיט, כחלק ממאמץ למשוך תיירים.
בחודש אפריל אישרה קרניבל את רכישת מתחרתה P&O פרינסס ב-5.5 מיליארד דולר.



החברה גם מסרה כי הרווח צומצם ב-2 סנט למניה כתוצאה מהוצאות מנהליות הקשורות לרישום הכפול שביצעה עם רכישת P&O פרינסס. "ברור כי הפער שנבע מהירידה בהזמנות במהלך הרבעונים הראשון והשני יקרין באופן משמעותי גם על תוצאות הרבעונים השלישי והרביעי", אמר אז יו"ר החברה, מיקי אריסון.



מיקי אריסון הוא יו"ר ומנכ"ל קרניבל קרוז, ומחזיק במישרין כיום (לפני המכירה) ב-35.6% ממניות החברה, ששוויין הוא כ-7 מיליארד דולר. שרי אריסון, אחותו הצעירה, אף היא בעלת מניות וכן קרנות על שמו של אביהם, תד אריסון. יצוין כי בשנת 2002 קיבל אריסון הבן שכר שנתי של כ-2.2 מיליון דולר, מתוכו כ-1.7 מיליון דולר כבונוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully