וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בוול סטריט מחריפות: מניות השבבים מובילות את המגמה השלילית עם ירידה של 2.2% במדד SOX

יהודה שויצר

26.8.2003 / 23:14

מניית יצרנית הציוד הרפואי גאיידנט רושמת עלייה של 2.7%; מניית אינטל ממשיכה במגמתה מאתמול ויורדת ב-1.7%; קרניבל, של משפחת אריסון, מאבדת 1.6%



המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית על אף עלייה חדה מהצפוי בהזמנות למוצרים בני קיימא ונתוני בטחון הצרכנים המעודדים לחודש אוגוסט. מדד נאסד"ק יורד ב-1.5%; מדד דאו ג'ונס מאבד 0.9%. מניות השבבים ממשיכות לאבד גובה ומדד המוליכים למחצה מאבד כ-2.2%.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה ל-81.3 באוגוסט, מעל לתחזיות האנליסטים לרמת בטחון של 79.7 נקודות. ביולי נרשמה רמה של 77 נקודות, לפי נתוני הקונפרנס בורד. מדד הציפיות העתידיות עלה ל-94.4 באוגוסט, אולם מדד המצב הנוכחי ירד ל-61.6 מ-63. למדד זה חשיבות גבוהה מאחר והוא מספק אומדן לצריכה הפרטית המרכזת כ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.



עוד דווח היום כי מכירות בתים חדשים ביולי ירדו לקצב שנתי של 1.17 מיליון ביולי, התוצאה השנייה בטיבה רק לעומת שיא של 1.2 מיליון יחידות שנרשם ביוני.



כן דווח על עלייה חדה מהצפוי בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב ביולי מובילה לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות. ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-1%, זה החודש השלישי ברציפות, והוסיפו לשלל נתונים כלכליים המצביעים על התאוששות במשק הגדול בעולם.



מניית יצרנית הציוד הרפואי גאיידנט (סימול GDT) רושמת עלייה של 2.7% לאחר שהחברה אישרה לפני הפתיחה את תחזיותיה לשנת 2003, כמו כן מסרה החברה כי היא תבצע השנה רכישה חוזרת של מניותיה בסכום של עד 250 מיליון דולר.



מניית לוסנט (סימול LU) נסחרת בעלייה של 0.5% לאחר שהחברה הודיעה כי זכתה בחוזה לשיקום רשתות הטלפוניה בבאגדד שהוזמן ע"י חברת הקבלנות בצ'טל. שווי החוזה 25 מיליון דולר. יצרנית ציוד התקשורת סיינה (סימול CIEN) עולה ב-4.5%.



ג'נרל אלקטריק (סימול GE) הגישה הצעה למיזוג בין חטיבת NBC שלה לבין עסקי המדיה של ויוונדי יוניברסל, כך דיווח אתמול "וול סטריט ג'ורנל". ההצעה נמסרה במקביל לסבב אחרון של הצעות רכש שהגישו מספר מתמודדות עבור אולפני יוניברסל ונכסים אחרים של ויוונדי.



לפי הערכות, NBC היא המועמדת המובילה לנצח בהתמודדות. בייחוד לאחר שאתמול הודיעה ליברטי מדיה (סימול L) על יציאתה מהמירוץ לרכישת חטיבת הבידור של ויוונדי, המניה עולה ב-0.1%; מניית GE יורדת ב-1.1%.



ויוונדי נפתחה בירידה של 1.1% בעקבות פרסום על דרישה של רשויות המס בארה"ב מויוונדי לבצע תשלום בסך 1.5 מיליארד דולר הקשור לעסקת מכירת מניות שבוצעה ב-1995 על ידי חברת סיגראם, אשר נרכשה ע"י ויוונדי בשנת 2000.



מניית אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ממשיכה במגמתה מאתמול ויורדת ב-1.7% לאחר שמנכ"ל החברה, קרייג בארט אמר שההתאוששות במכירותיה ברבעון השלישי עשויה היתה להיות זמנית וכי אין סימנים ברורים להתאוששות ממשית של המגזר.



חברת התוכנה סיבל סיסטמס (סימול SEBL) הגיעה להסכם פשרה עם בעלי המניות אשר ידרוש מהחברה לשנות את מבנה דירקטוריון החברה ולספק שקיפות על התנהלות החברה ומשכורות הבכירים. המניה יורדת ב-4.5%.



מניות חברת הספנות קרניבל (סימול CCL), יורדות ב-1.6% לאחר שמשפחת אריסון הודיעה על מכירת מניות החברה בשווי 1.1 מיליארד דולר . משפחת אריסון מתכוונת למכור 32 מיליון מניות במהלך השנתיים הקרובות. במכירה זו תיפטר משפחת אריסון מ-4% ממניות הנושאות זכות הצבעה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully