וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים שבים להסתכל על אלדין: בית ההשקעות Dougherty & Company החל לכסות המניה בהמלצת "קנייה"

גתית פנקס

26.8.2003 / 18:57

Dougherty הינו עושה שוק במניה; בעבר כיסו את החברה CIBC ובתי ההשקעות הישראליים פועלים שוקי הון, קרדן ובנק אגוד; "בכל אחד מקווי המוצרים טמונה צמיחה עתידית"



החשיבות בסיקור אנליסטי עבור החברות הקטנות היא אקוטית, שכן ישנם משקיעים ובעיקר מוסדיים גדולים אשר אינם נכנסים לפוזיציה במניות כל עוד אלה אינן מעניינות את בתי ההשקעות. האימפקט של כניסת בית השקעות חדש לכיסוי מניה ותיקה יכול להיות משמעותי, שכן המהלך עשוי להעיד במקרים מסויימים על התעניינות של משקיעים חדשים המבקשים לקבל אינפורמציה אודות אלדין.



את חברת אלדין הישראלית כיסו בעבר מספר בתי השקעות וביניהם CIBC אופנהיימר, ובתי ההשקעות הישראלים פועלים שוקי הון, קרדן ובנק אגוד. ואולם, הנפילה במניית החברה אף אל רמות נמוכות מדולר בודד, וירידת קרנה של החברה שייצרה הפסדים במהלך השנים 2001 ו-2002 הובילו את בתי ההשקעות להפסיק ולסקר את החברה. היום, החל לסקר את אלדין בית ההשקעות Dougherty & Company שהוא, יש לציין, עושה שוק במניה.



האנליסט ג'וזף מקסה השיק כיסוי בהמלצת "קנייה" למניה ומחיר יעד של 7 דולרים - גבוה ב-27% ממחיר המניה היום. מאז תחילת השנה גרף המניה יודע רק כיוון אחד, כלפי מעלה, והיא השלימה זינוק של 113% במצטבר במקביל לעלייה במחזורי המסחר.



בבית ההשקעות מציינים כי כל אחד מקווי המוצרים של אלדין בעל מנועי צמיחה לשנים הקרובות.
מוצריה של אלדין כוללים את משפחת מוצרי ה-HASP המסורתית - מפתחות הגנה הנותנים למפתחי תוכנה יכולות מגוונות בתחום הרישוי, האבטחה וההפצה של תוכנותיהם (הכנסות של 9.8 מיליון דולר ברבעון); את ה-eToken - מפתח הגנה אישי לזיהוי משתמשים וחתימות דיגיטליות (ייצר הכנסות של 700 אלף דולר ברבעון השני); Privilege, מערכת לניהול הפצת תוכנה ורישוי אלקטרוני של מוצרי תוכנה (הכנסות של 670 אלף דולר ברבעון) וקו מוצרי eSafe להגנה מפני ונדאלים, וירוסים והאקרים (הכנסות של 1.9 מיליון דולר).



ב-Dougherty ציינו כי הפירטיות בתחום התוכנה מסיבה הפסדים של 13.1 מיליארד דולר בשנה לשוק ופתרון ה-HASP נהנה מכך. הם מאמינים כי היא תיקח את המקום הראשון בשוק עם מכירות של יותר מ-40 מיליון דולר מהתחום.



בתחום ה-eToken, מציינים בבית ההשקעות, צפויה גדילה בתחום וידוא המשתמשים, והשוק יגדל בשיעור צמיחה ממוצע שנתי של 92% עד שיגיע ב-2006 ל-200 מיליון דולר. מכירות 2002 של אלדין מהתחום, שהיו 2.2 מיליון דולר, יוכלו לגדול כבר ב-2003 פי 2-3, מאמינים האנליסטים. חברת Rainbow היא מתחרתה העיקרית של אלדין בתחום וב- Doughertyמאמינים שאלדין צומחת על חשבונה. יש לזכור כי ב-2002 לריינבו היה נתח שוק של 46% לעומת 18% בלבד לאלדין והשנה היחס יהיה להערכת בית ההשקעות 32% לריינבו ו-22% לאלדין, שתרשום מכירות של 5 מיליון דולר מהתחום.



אלדין אינה מספקת תחזית להמשך אבל מביעה תחושה נוחה בכל הנוגע לשיפור במחצית השנייה ביחס לזו הראשונה. בבית ההשקעות מעריכים כי החברה תדווח על הכנסות של 12.7 מיליון דולר ברבעון השלישי - ירידה של 300 אלף דולר מהרבעון שעבר ו-7% מעל לרבעון המקביל. שולי הרווח הגולמי יהיו 82% ברבעון והרווח למניה יהיה סנט בודד או 113 אלף דולר, לאור היחלשות הדולר.



וכך, לשנה כולה הם מצפים להכנסות של 53.5 מיליון דולר ורווח של 17 סנט למניה (1.9 מיליון דולר), תחזיות שעשויות לדבריהם להתברר כשמרניות. הם מציינים לטובה את קופת המזומנים של החברה, 16.3 מיליון דולר ללא חובות, ומציינים כי בשווי שוק נוכחי של 62 מיליון דולר החברה נסחרת בדיסקאונט ביחס למתחרותיה. המניה עולה כעת ב-3.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully