וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת מדע וטכנולוגיה מקדמת תוכנית סיוע להיי-טק - ממליצה על סיוע ממשלתי של מאות מיליוני שקלים

הרצל לקס

26.8.2003 / 19:18

ח"כ מלי פולישוק פנתה למנכ"ל משרד רה"מ בהצעה לאמץ תוכנית הגדלת תקציב המדען הראשי ב-250 מ' ש', הקצאת 500 מ' ש' לפרויקט תקשוב וסיוע לקרנות הון סיכון



ח"כ מלי פולישוק-בלוך, יו"ר הועדה למדע וכנולוגיה פנתה אל אביגדור יצחקי, בבקשה להעלות לאישור הממשלה תכנית מקיפה לסיוע לענף ההיי-טק בישראל. ע"פ ההצעה, יוקצו 25% מתקציב התשתיות לעידוד הצמיחה לאפיקים שונים, האמורים לעורר את ענף היי-טק המצוי במשבר.



500 מיליון שקל יופנו להקמת 10-12 פרויקטים בתחום התקשוב, והם ימומנו בשיטת ה-BOT. כ-250מיליון שקל יופנו להגדלת תקציב המדען הראשי, 100 מילון שקל נוספים יופנו לעידוד פעילותן של קרנות הון סיכון להשקעה בטכנולוגיה ובמוצרי היי-טק בעלי פוטנציאל מוכח, באמצעות מנגנון השקעה של "דולר כנגד דולר".



50 מיליון שקל יושקעו בשילוב מובטלי היי-טק בפרויקטים של חינוך טכנולוגי, והדרכת אוכלוסיות חלשות. בנוסף, ממליצה התוכנית להטיל על כל משרד ממשלתי הכנת תכנית לקידום כל התחומים עתירי הידע שבתחום אחריותו.



לדברי פולישוק, הצוותים המקצועיים שפיתחו את התכנית מאמינים כי ההשקעה בפרויקטים אלו תחזיר את עצמה בתוך זמן קצר, ובכל מקרה זוהי דוגמה קלאסית להתנהגות ממשלתית אנטי מחזורית, שיכולה להניע את הענף ולהחזיר אותו לתפקיד ה"קטר של המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully