וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה מותח ביקורת קשה על הליך הבחירה של יו"ר פלאפון בני וקנין

הדר חורש

26.8.2003 / 21:13

היועץ מותח ביקורת גם על שכרו של וקנין, המסתכם בכ-70 אלף שקל ברוטו לחודש; וקנין מונה לתפקידו לאחר שוויתר על התמודדות לכנסת ותמך בבחירתו של עמרי שרון



היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין מותח ביקורת קשה על הליך הבחירה של יו"ר פלאפון, בני וקנין.



במכתב שנשלח למנכ"ל רשות החברות איל גבאי מציין היועץ כי על אף שמינויו של וקנין אינו כפוף לחוק החברות המשמלתיות, היה על הדירקטורים שדנו במינוי לדרוש את מלוא הפרטים על כישוריו של האיש ולשקול את מינויו גם כאילו היו חברים בוועדת רביבי שתפקידה למנוע מינויים פוליטיים בסקטור הציבורי.



היועץ מותח ביקורת גם על שכרו של וקנין, המסתכם בכ-70 אלף שקל ברוטו לחודש. וקנין מונה לתפקידו לאחר שוויתר על התמודדות על מקום בכנסת ותמך בבחירתו של בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון. בתמורה הפעיל שרון את השפעתו הפוליטית על דירקטוריון בזק ופלאפון והביא למינויו של וקנין לתפקיד.



וקנין הוא עסקן מקצועי, חברת מרכז הליכוד ובשמונה השנים שקדמו למינויו שימש ראש עיריית אשקלון. הוא כלכלן ומשפטן בהשכלתו, ומעולם לא עסק בניהול חברה פרטית.



למרות היותו עסקן פוליטי, אושר מינויו של וקנין לתפקיד דירקטור בבזק על ידי ועדת רביבי, שהוקמה כדי למנוע מינויים פוליטיים בסקטור הציבורי. מיד לאחר המינוי קבע היועץ המשפטי לממשלה כי יש חשש להליכים בלתי תקינים במינויו של וקנין, ודרש מבזק כי תעביר לו את הפרוטוקולים של הדיונים הקשורים במינוי.



בזק העבירה את הפרוטוקולים של הדירקטוריון, אולם מסרה כי לא נרשם פרוטוקול בוועדת המינויים של החברה. מנכ"ל רשות החברות, איל גבאי, סירב להתייחס לתוכן המכתב. גבאי אמור להפיץ את המכתב בין חברי דירקטוריון בזק, שאישרו את מינויו של וקנין לתפקידו. עמדתו של היועץ אינה מחייבת את וקנין לפרוש מתפקידו ואיננה מחייבת את בזק או פלאפון לפעול לביטול מינויו. ספק גם אם ניתן להגיש בג"צ נגד המינוי מכיוון שפלאפון, שבחרה את וקנין לתפקידו, נחשבת לחברה פרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully