וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות בסיום המסחר

סופי שולמן

26.8.2003 / 23:47

הנאסד"ק עלה ב-0.4%; ויריאנט קפצה ב-20%; צ'ק פוינט נפלה ב-2%; המניות הישראליות התאפיינו במגמה שלילית

אינטל ציננה מעט את ההתלהבות סביבה שנוצרה בסוף השבוע וגררה את וול סטריט ליום שהתאפיין בירידות במרביתו. ביום שלישי העלתה ענקית השבבים את תחזית המכירות לרבעון השלישי של 2003, ואולם קרייג בארט, מנכ"ל החברה, ציין כי עדיין מוקדם מדי לדבר על התאוששות בשוק המחשבים העולמי. "ראינו עלייה עונתית במכירות, אך אנו לא בטוחים אם זה מסמן את תחילתה של התאוששות", אמר בארט בנאום שנשא בעת שהותו במלזיה.

על רקע זה העדיפו המשקיעים האמריקאיים לממש את רווחי סוף השבוע, ואולם לקראת סוף המסחר חזרו מחפשי ההזדמנויות לשוק והיום הסתיים בעליות מפתיעות . נאסד"ק הוסיף 0.4% וסיים את היום ברמה של 1770 נקודות. דאו ג'ונס טיפס ב-0.2% והגיע לרמה של 9340 נקודות. להתחזקות בשעה האחרונה של המסחר תרם דיווח אודות הזמנות למוצרים בני קיימא שרשמו עלייה של 1% במהלך יולי, חודש שני ברציפות.

המניות הישראליות התאפיינו במגמה שלילית שהתמתנה מעט לקראת סוף המסחר. עם זאת, מבין הכבדות הצליחה אמדוקס (DOX:NYSE) בלבד לרשום עלייה. הסיבה להתחזקות המניה קשורה לתחילת סיקור המניה על ידי בנק ההשקעות האמריקאי וודבוש מורגן שדירג את המניה בהמלצת "קנייה". מנייתה של מפתחת מערכות הבילינג הוסיפה בתגובה 2% למחיר של 20.8 דולר.

יתר הכבדות רשמו ירידות ובעיקר בלטה צ'ק פוינט (CHKP:NASDAQ) שנפלה ב-2% וסיימה את היום במחיר של 16.5 דולר. קומברס (CMVT:NASDAQ) איבדה 0.6% לאחר פרסום אודות חופשה מרוכזת בת שבוע ללא תשלום אליה צפויים לצאת עובדי החברה הישראליים בעתיד הקרוב במטרה לחסוך לחברה הוצאות. מניית קומברס נחתה ב-15.8 בתום המסחר. מרקורי (MERQ:NASDAQ) סבלה מסנטימנט שלילי אף היא ורשמה ירידה של 1% ל- 42.4 דולר. במניית פארמוס (PARS:NASDAQ) נרשמו מימושים והיא איבדה 9% למחיר של 1.8 דולר.

בצד המניות שהתחזקו בניגוד למגמה בלטה אלדין (ALDN:NASDAQ) שהוסיפה 5% בעקבות תחילת סיקור של בית השקעות Dougherty & Co בהמלצת "קנייה". אלדין עצרה במחיר של 5.8 דולרים. בחודשיים האחרונים השלימה מניית אלדין קפיצה של 51%.

עלייה קלה אם כי במחזור נמוך מהרגיל נרשמה במניית רדוור (RDWR:NASDAQ). המניה הוסיפה 2% למחיר של 18.6 דולר בעקבות הודעת החברה על חתימת הסכם עם מפיץ חדש בארה"ב. מעתה תפיץ חברת Tech Data האמריקאית את הפתרונות של רדוור לניהול עומסים בשרתי אינטרנט. טק דאטה נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק תשתיות מחשוב ומחזור המכירות השנתי שלה מגיע ל-16 מיליארד דולר.

עלייה חדה נרשמה גם במניית ויריאנט (VRYA:NASDAQ) שקפצה ב-20% למחיר של 2 דולרים כשהיא מרכזת עניין רב מהרגיל.

מניית NDS נותרה אדישה להודעת החברה על רכישת קניין רוחני של חברת IDP הצרפתית תמורה 200 אלף יורו. החברה שפיתחה טכנולוגיה לשידורי טלוויזיה אינטראקטיווית מצויה בהליכי פירוק ומכאן המחיר הנמוך אותו נדרשה לשלם החברה הישראלית. מניית NDS איבדה אמש 3% במחזור נמוך ונחתה במחיר של 15.6 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully