וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדנדה בשער הדולר נמשכת: התחזק ל-1.0846 דולר ליורו

יהודה שויצר

27.8.2003 / 9:12

אתמול נפל הדולר בכ-1% ביחס ליורו, ושב והתאושש עם פתיחת המסחר באסיה; להתאוששות בשער הדולר תרמו שלל חדשות מקרו מעודדות מארה"ב אמש



הנדנדה בשער הדולר בעולם נמשכת. לאחר שאמש נפל הדולר בכ-1% ביחס ליורו לשער של 1.0904 דולר ליורו, שב והתחזק הדולר הבוקר ל-1.0846 דולר ליורו. להתאוששות בשער הדולר תרמו שלל חדשות מקרו מעודדות מארה"ב אמש והעליות המפתיעות שנרשמו בשוקי ההון בוול סטריט בתום המסחר.



הדולר, שזינק בשלושת החודשים האחרונים בקרוב ל-9% ביחס ליורו, נסחר ביציבות מול הין בשער של 117.57 ין.



בייסוף שנרשם בשער הדולר תמכו נתוני מקרו מעודדים שהתפרסמו אמש בארה"ב. אתמול דווח כי מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה ל-81.3 באוגוסט, מעל לתחזיות האנליסטים לרמת בטחון של 79.7 נקודות. ביולי נרשמה רמה של 77 נקודות, לפי נתוני הקונפרנס בורד. מדד הציפיות העתידיות עלה ל-94.4 באוגוסט, אולם מדד המצב הנוכחי ירד ל-61.6 מ-63. למדד זה חשיבות גבוהה מאחר והוא מספק אומדן לצריכה הפרטית המרכזת כ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.



עוד דווח כי מכירות בתים חדשים ביולי ירדו לקצב שנתי של 1.17 מיליון ביולי, התוצאה השנייה בטיבה רק לעומת שיא של 1.2 מיליון יחידות שנרשם ביוני. כן דווח על עלייה חדה מהצפוי בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב ביולי מובילה לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות. ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-1%, זה החודש השלישי ברציפות, והוסיפו לשלל נתונים כלכליים המצביעים על התאוששות במשק הגדול בעולם.



נתוני מקרו מעודדים התפרסמו אתמול גם באירופה שם עלה מדד הביטחון העסקי בגרמניה, ה-Ifo, בחודש אוגוסט בפעם הרביעית ברציפות לרמתו הגבוהה מזה 14 חודשים. עלייה זו, אל מעל לתחזיות האנליסטים, משקפת ציפיות להתאוששות בכלכלה הגדולה באירופה. מדד ה-Ifo עלה באוגוסט לרמה של 90.8, לעומת שיא שנתי של 89.3 בחודש יולי. כלכלנים צפו כי המדד יגיע לרמה של 89.6-90 נקודות. העלייה משקפת ציפיות להתאוששות בכלכלת גרמניה, תוך הסתייעות בשיעורי ריבית הנמוכים ביותר מזה 100 שנה, ותוך תחזיות לקיצוץ של 22 מיליארד יורו במסים עליו הודיע הקנצלר גרהרד שרודר.



עם זאת, נערמים לאחרונה הנתונים המעידים כי ההתאוששות הכלכלית הצפויה בעולם תורגש בארה"ב במידה חזקה יותר מאשר באירופה ? שם צפויה הכלכלה לדשדש עוד זמן רב.



הין, מנגד, החל להתחזק בשבועות האחרונים בשל סימנים להתאוששות מהוססת בכלכלת יפאן. הבנק המרכזי מנסה לרסן את הייסוף כדי לסייע לייצוא היפאני, ומכר עד סוף יולי ינים בשווי 76.9 מיליארד דולר. ביום שישי הקרוב יפרסם הבנק את היקף ההתערבות עבור אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully