וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת מוצרים וטכנולוגיות בנס: ההכנסות ב-2003 יסתכמו ב-20 מיליון דולר

גלית ימיני

27.8.2003 / 9:41

נס היא הנציגה הבלעדית בישראל למכירת רישיונות תוכנת ERP; דבורסקי: ""נסיים את השנה בעלייה של כ-15% במכירות לעומת 2002, בה הסתכמו המכירות בכ-17 מיליון דולר"



היקף ההכנסות של חטיבת מוצרים וטכנולוגיות בחברת התוכנה נס טכנולוגיות צפוי להסתכם ב-20 מיליון דולר ב-2003 - כך אומר דדי דבורסקי, מנהל החטיבה.



נס טכנולוגיות היא הנציגה הבלעדית בישראל למכירת רישיונות תוכנת ERP (ניהול משאבי הארגון) של חברת סאפ העולמית. נס מעוניינת להיות נציגה בלעדית בישראל של חברות תוכנה בינלאומיות רבות אחרות, ולכן היא מקדמת את פעילות חטיבת המוצרים והטכנולוגיות שלה, שמונה 80 עובדים.



חטיבת מוצרים וטכנולוגיות מייצגת בישראל מוצרי תוכנה של חברות מחו"ל שאינן סאפ. לדברי דבורסקי, "את המחצית הראשונה של 2003 סיימנו עם הכנסות של 10 מיליון דולר, והיקף דומה צפוי גם לחצי השני של השנה. לפיכך, בסופו של דבר נסיים את השנה הזו עם עלייה של כ-15% במכירות לעומת 2002, בה הסתכמו המכירות בכ-17 מיליון דולר".



את מנועי הצמיחה העיקריים השנה רואה דבורסקי בשני תחומים: תחום התובנה העסקית, (Business intelligence), בו מייצגת נס מוצרים משלימים של החברות Webfocus ,Sybase ו-Proclarity. "במחצית הראשונה של השנה רק ההכנסות מתחום זה הגיעו ל-3 מיליון דולר", אמר דבורסקי.



מנוע צמיחה נוסף הוא סל המוצרים של חברת Sybase האמריקאית, חברת תוכנה הנסחרת בבורסת ניו יורק עם היקף מכירות של יותר ממיליארד דולר.



חטיבת המוצרים והטכנולוגיות היא גלגול של שתי חברות ישראליות ותיקות, טכם וקומטל, שתיים מתוך שש החברות שהתמזגו ויצרו ב-2000 את חברת נס טכנולוגיות. כיום מייצגת החברה בישראל כ-40 חברות תוכנה שונות, כ-90% מהן מיוצגות באופן בלעדי על ידי נס. "השאיפה שלנו היא תמיד להיות בייצוג בלעדי של החברה", אומר דבורסקי. "אנחנו רוצים להיות החברה הבת בישראל של החברה מחו"ל, נציגות מקומית לכל דבר ועניין".



עשר חברות מתוך הארבעים הצטרפו לחברה בשנה האחרונה, בהן גם שלוש חברות ישראליות, שנס מייצגת גם את מוצרי התוכנה שלהן: Messagenet ,Boscom ו-Interwise. "אין לנו שום בעיה לייצג גם מוצרי תוכנה של חברות ישראליות. סוף סוף החברות הישראליות הבינו שגם בשוק הישראלי קשה לעשות הכל לבד, גם לפתח מוצרים וגם לשווק, ולכן הן פונות לעזרה מאתנו, בגלל כוח השיווק", מסביר דבורסקי. עם חלק מהחברות, הסכם הבלעדיות תופס רק מול מגזרים מסוימים או לקוחות ספציפיים.



החטיבה מציעה את המוצרים שהיא מייצגת ללקוחות, כאשר היא מבצעת עבורם פרויקטים של מחשוב ואינטגרציה; המוצרים נמכרים ללקוחות בנפרד, על פי דרישה, כאשר האינטגרטור הוא גוף אחר המתחרה בנס.



כיום מועסקים בנס טכנולוגיות כ-3,900 עובדים, והיקף ההכנסות השנתי שלה מוערך ב-300 מיליון דולר. החברה מתחרה לא פעם במכרזים ופרויקטים, והמוצרים שהיא מייצגת בלעדית בישראל מוצעים גם על ידי מתחריה. מבחינת דבורסקי, זהו מצב מצוין.



אנשיו של דבורסקי סוקרים מדי כמה חודשים את השווקים בעולם, את התחומים הצומחים ואת התוכנות הפופולריות, וכך מחליטים למי לפנות ואת מי לייצג בישראל. דבורסקי ואנשיו סורקים עכשיו את הגלובוס, אבל גם את השוק הישראלי בחיפוש אחרי מוצרים ייחודיים בתחום אבטחת המידע, כלים לפיתוח בסביבות רשת, וכלי תוכנה משלימים לתוכנת סאפ.



התחרות הקשה ביותר בה נתקלת החטיבה נוצרת דווקא כאשר אותן חברות בינלאומיות שהחטיבה מייצגת בישראל מחליטות לפתוח נציגות משלהן בארץ, כפי שעשתה חברת Computer Associates שנס עדיין מייצגת חלק ממוצריה.



"אבל המצב הביטחוני בארץ לא ממש מעודד חברות זרות לבוא להקים כאן מטה, כך שמהבחינה הזו יש לנו יתרון יחסי", מתנחם דבורסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully