וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני יעקובי הסיר את מועמדותו למנכ"לות יס

ערן גבאי

27.8.2003 / 10:32

מחלוקות לגבי יעקובי, מנכ"ל טמפו, בקרב בעלי המניות ביס הובילו אותו לוותר על המשרה. המועמד המוביל - עופר בלוך. מועמד נוסף - ניר למפרט, המשנה למנכ"ל יס

דני יעקובי, מנכ"ל טמפו, הודיע למנכ"ל בזק החדש, אמנון דיק, על הסרת מועמדותו למנכ"לות חברת הלוויין יס, כך נודע ל-TheMarker. יעקובי נחשב למועמד המוביל למינוי, וקיים מגעים מתקדמים עם בזק . יעקובי היה המועמד המועדף על אמנון דיק.

עם זאת, מחלקות לגביו בקרב בעלי המניות ביס הובילה, ככל הנראה, את יעקובי לוותר על המועמדות למשרה. בשבועות האחרונים התקיימו עם יעקובי מספר פגישות בנושא הן בבזק והן בחברת יס.

יעקובי מילא שורה של תפקידים בכירים במגזר הפרטי בשנים האחרונות, רובם לתקופות קצרות יחסית: לפני מינויו למנכ"ל טמפו במאי 2002 שימש כמנכ"ל חברת סטארט אפ בתחום הסלולר למשך מספר חודשים. קודם לכן שימש בתפקיד נשיא חברת הכבלים מת"ב משך כשנה וחצי, ולפני כן, כיהן כמנכ"ל חברת דור-אנרגיה.

עד כה הוזכרו בהקשר לתפקיד מנכ"ל יס גם שמותיהם של סמנכ"ל השיווק של בזק, פנינה שנהב; המשנה למנכ"ל יס, ניר למפרט; מנהל חטיבת החלב בתנובה, עופר בלוך; מנכ"ל שטראוס קובי לוי; והמנכ"ל המיועד של חברת הכבלים הממוזגת רם בלינקוב. עוד נודע, כי כעת שני המועמדים הסופיים למנכ"לות הם עופר בלוך וניר למפרט. גורמים המקורבים לחברה טוענים כי רבים הסיכויים של בלוך להתמנות לתפקיד.

דיק קיבל המלצות למנות את קובי לוי, מנכ"ל שטראוס, למנכ"ל יס, אך מאחר שלוי ביקש תקופה של חודשיים חופשה מרגע סיום כהונתו כמנכ"ל שטראוס, ולמעשה להתחיל בתפקידו ביס רק בינואר, סיכוייו נמוכים יותר.

כזכור, בסוף חודש יוני השנה הודיע מנכ"ל יס, שלמה לירן, רשמית על רצונו לפרוש מניהול החברה עד סוף השנה והדירקטוריון קיבל את בקשתו. כבעלת המניות הגדולה בחברת הלוויין (49.9%), מינתה בזק בתוך זמן קצר ועדה לאיתור מחליף. לירן עצמו, כפי שדווח ב-TheMarker, נמצא במגעים מתקדמים להתמנות לתפקיד מנכ"ל אורנג' שוודיה.

אורנג' שוודיה ביקשה באחרונה מהרגולטור השוודי לדחות את פרישת הדור השלישי בשלוש שנים ל-2006 ולהקטין את ההתחייבות למתן שירות בכיסוי של 8.86 מיליון מנויים ל-8.3 מיליון. שתי הבקשות נדחו על ידי הרגולטור. למרות שלאורנג' יש כ-43 מיליון מנויים באירופה, בדצמבר 2002 לא היה לחברה אף מנוי בשוודיה.

היעדים שהציבה לעצמה מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בעולם, אורנג', הנתונה בשליטת פראנס טלקום, לשנים 2003-2005 הוא צמיחה של 17%-15% ברווח לפני ריבית, פחת והפחתות (Ebitda) ויעד צמיחה בהכנסות ב-2003 של 5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully