וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה נוספת במוסר התשלומים באוגוסט: ימי הפיגור עלו ל-35 ימים בממוצע

אמיר טייג

27.8.2003 / 10:36

כך עולה מנתוני BDI. מספר ימי האשראי בפועל עלה ל-122. מנכ"ל BDI: ההרעה מעוררת שאלות בנוגע ליכולתו של המשק לחזור למצב נורמלי עוד השנה

מוסר התשלומים במשק הישראלי רשם הרעה נוספת גם בחודש אוגוסט 2003, בדומה להרעה שנרשמה בחודש יולי 2003, כך עולה מנתונים שמפרסמת BDI ישראל במסגרת דו"ח מוסר התשלומים החודשי. באוגוסט עלה מספר ימי האשראי בפועל ל-122 ימים, ומספר ימי הפיגור בתשלומים עלה ל-35 ימים - עלייה של ימים לעומת חודש יולי.

על פי נתוני BDI, בחודש אוגוסט 2003 נרשמה הרעה של יום אחד בסך ימי האשראי בפועל בישראל, בהשוואה לחודש הקודם. ב-BDI מעריכים כי ההרעה שנרשמה בחודש האחרון ממשיכה את מגמת ההרעה שנרשמה חודש לפניכן, ומחזקת את ההנחה כי ההטבה הקלה במוסר התשלומים בתחילת שנת 2003 היתה נקודתית בלבד ואינה מבטאת מגמה רציפה ואמיתית.

על-פי נתוני BDI, מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה על ידי הספקים ללקוחות העסקיים עמד בחודש אוגוסט על 87 ימים, הטבה של יום בהשוואה לחודש יולי 2003.

מספר ימי הפיגור של הלקוחות העסקיים לספקיהם הורע ביומיים בחודש אוגוסט, והוא עומד על 35 ימים בהשוואה ל-33 ימים בחודש יולי. הארכת ימי הפיגור מסכנת את הספקים בכך שהיא מאלצת אותם לממן את האשראי ללקוחותיהם, ובכך מחלישה את חוסנם הפיננסי של הספקים.

לדברי מנכ"ל BDI, תהילה תמיר ינאי, מגמת ההרעה שנרשמה בחודש האחרון במוסר התשלומים מדאיגה ומעוררת שאלות בנוגע ליכולתו של המשק הישראלי לחזור למצב של נורמליזציה עוד בשנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully