וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס שוקל להקים בנק השקעות בסין; הממשלה הקלה בהגבלות בעלות זרים על בנקים מקומיים

דפנה מאור

27.8.2003 / 11:21

מגבלת הבעלות הזרה הועלתה ל-25%; גולדמן מקווה להשיג נתח משוק החיתום הסיני ששוויו 7.8 מיליארד דולר, דיווחה סוכנות בלומברג



גולדמן סאקס שוקל הקמתו של בנק השקעות בסין, באמצעות מיזם משותף עם פאנג פנגליי, מייסד חברת ההשקעות הגדולה ביותר בסין, דיווחה סוכנות בלומברג. בנפרד, החליטה ממשלת סין להקל את ההגבלות על בעלות זרים על בנקים מקומיים, במטרה לעודד בריתות אסטרטגיות בין בנקים זרים למקומיים.



גולדמן סאקס מקווה להשיג נתח משוק החיתום המקומי בסין, ואם יצליח בכך, יהיה הבנק הזר הראשון בסין לעשות כן. שוק החיתום המקומי בסין גילגל מחזור של 7.8 מיליארד דולר בשנה שעברה. פאנג הוא היזם והמנכ"ל של ICEA פייננס, זרוע בנקאות ההשקעות של בנק התעשייה והמסחר של סין, ומתוכנן לפרוש מתפקידו בספטמבר. בהתאם לכך מעריכים מקורבים כי הוא יחתום על ההסכם עם גולדמן בחודש הקרוב.



השוק הסיני, הגדול ביותר בעולם במונחי אוכלוסייה, מהווה הזדמנות מצוינת עבור חברות הפיננסים הזרות עם פתיחתו ההדרגתית להשפעות חיצוניות. היקף החסכונות של משקי בית בסין מגיע ל-1.3 טריליון דולר, העשויים לשמש להשקעות בשוקי המניות וההון המקומיים.



ממשלת סין, המעוניינת בהגדלת הפעילות הזרה בשוק הבנקאות כדי לסייע לבנקים קטנים ובינוניים, העלתה את מגבלת הבעלות הכוללת המותרת למשקיעים זרים בבנקים סיניים ל-25% מ-15%. למשקיע זר יחיד יהיה מותר להחזיק עד 20% ממניות בנק סיני.



בסין פועלים ארבעה בנקים גדולים ו-112 בנקים מסחריים קטנים יותר. ממשלת סין מתכננת להתיר לבנקים זרים להתחרות ישירות מול בנקים סיניים רק מסוף 2006 ואילך. לבנקים זרים יש היום 151 סניפים בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully