וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-2004 - הוזלה בתעריפי ביטוח דירה באמצעות הבנקים למשכנתאות

27.8.2003 / 11:50

המפקח על הביטוח קבע מתווה להפחתת שיעור ההוצאות הכולל המותר בתעריפי ביטוח דירה; יפעל גם להוזלת ביטוחי החיים הניתנים ללווים

המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, קבע מתווה להפחתה הדרגתית החל משנת 2004, של שיעור ההוצאות הכולל (העמסות) המותר בתעריפי ביטוח דירה אגב משכנתא, המשווק באמצעות בנקים למשכנתאות.

הבנקים למשכנתאות נוהגים לדרוש מהלווים לרכוש ביטוח דירה (מבנה בלבד) וביטוח חיים ולשעבד אותם לטובתם. הבנקים אמנם מחוייבים לאפשר ללווים לרכוש את הביטוחים ישירות בחברות הביטוח, אך רוב ציבור הלווים נוטה לרכוש את הביטוחים באמצעות הבנק.

על פי דיווחים שהוגשו למפקח על הביטוח, שיעור ההוצאות הכולל בביטוח דירה הנמכר באמצעות בנקים למשכנתאות גבוה ביחס למקובל בשוק הביטוח. בשל כך, ועד שיוסדר שיווק ביטוחי דירה וחיים אגב הלוואה למשכנתא באמצעות הבנק, הוחלט לפקח על התעריפים בשוק זה ולהגביל את שיעור ההוצאות הכולל המותר. שיעור ההוצאות הכולל יופחת בהדרגה, עד לכ-40% מעלות הסיכון בשנת 2008.

למרות ההוזלה הצפויה בביטוח דירה הנמכר באמצעות הבנקים למשכנתאות, מומלץ לערוך השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות טרם ביצוע עסקת הביטוח ובעת חידוש הפוליסה. בכוונת המפקח על הביטוח לפעול גם להוזלת ביטוחי החיים הניתנים ללווים בבנקים למשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully