וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: דו"ח טוב למזרחי; ההפרשות לחומ"ס ירדו ביחס לרבעון קודם - לא מצפים לירידה דומה בבנקים האחרים

אמיר טייג

27.8.2003 / 13:50

רונית גודמן המסקרת את הבנק מותירה המלצת "קנייה" במחיר יעד על 14.6 שקל - 20% מעל מחיר השוק; נקודות חיוביות נוספות בדו"ח: גידול בפיקדונות ובאשראי לציבור



"אנו מאוד מרוצים מרמת ההפרשות לחובות מסופקים של בנק המזרחי ", כך כותבת רונית גודמן המסקרת את הבנק מטעם נשואה זנקס. "למרות עלייה של 45% בהפרשות בחישוב שנתי, בהשוואה לרבעון הקודם - ההפרשות ירדו. אנו לא מצפים לירידה דומה בבנקים האחרים", כותבת גודמן ומזכירה כי שיעור ההפרשות בבנק המזרחי מסך נכסי הסיכון הוא 0.57% בלבד, הנמוך מבין הבנקים.



לאחר פרסום הדו"חות מותירה גודמן את המלצתה לבנק המזרחי על "קנייה" במחיר יעד של 14.6 שקל - כ-20% מעל מחיר המניה בבורסה.



למרות הירידה בכמות האשראי במשק ב-2.6% במהלך המחצית הראשונה של השנה, מציג המזרחי עלייה של 2% באשראי לציבור לרמה של 59.9 מיליארד שקל. גודמן מציינת כי ריאלית מדובר אף בגידול חד יותר מאחר שכ-30% מהאשראי במזרחי הוא דולרי ומרכיב זה סבל מהייסוף בשקל במהלך המחצית הראשונה של השנה.



נקודה חיובית נוספת שמעלה גודמן נוגעת לגידול בפיקדונות הציבור. בעוד מרבית הציבור מקטין ברבעונים האחרונים את היקף פיקדונותיו, כחלק מהשפעות המיתון והאבטלה, הפיקדונות בבנק המזרחי צמחו ב-2.8% ברבעון הנוכחי, לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-64.5 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully