וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום CFO: משרד האוצר מעכב 210 מ' ש' לחברות היי-טק שאושר להם מענק; למעלה מ-2,500 עובדים עשויים לאבד משרות

צורי דאר

27.8.2003 / 15:10

טוענים כי מדובר בכספי תעשיית ההיי-טק שנגבו בשנת 2002 מתמלוגים; האוצר בתגובה: מדובר בעודפי תקציב משנת 2002 שהועברו לשנת 2003 ששני שליש מהם כבר הועברו לתמ"ת



משרד האוצר מעכב כ?210 מליון שקל שאושרו על ידי המדען הראשי ככספי סיוע לחברות היי-טק. לדברי נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק, מבדיקה עולה כי משמעות אי העברת הכספים היא שעד סוף השנה צפוי גל פיטורים של כ-2,500 עובדי היי-טק ועובדים בסביבה תומכת מו"פ.



בשנת 2002, עקב עיכוב בחלוקת כספי התמיכה של המדען הראשי, לא חולק לחברות היי-טק כל התקציב שעמד לרשות המדען. משרד האוצר התחייב בכתב כי כספים אלה, בסך 210 מיליון שקל, יועברו לתקציב הבא של המדען ויחולקו לחברות בשנת 2003. על סמך אותם כספים, קיבלו פרויקטי המחקר של חברות רבות את אישור ועדת המחקר למענקים לתעשייה של המדען הראשי. למרות שהחברות קיבלו את אישור המדען לפרויקטים שהגישו, משרד האוצר אינו מעביר את הכספים.



לדברי קינן, הנזקים שנגרמים לחברות ההיי-טק השונות שטרם קיבלו את התמיכה נוגע לכל פעילויות החברה: חברות הנסחרות בבורסה ושהודיעו על קבלת האישור והפרויקטים אותם תקדם החברה בזכות הסיוע, נקלעות למצוקה של דיווח שאינו מתאים למציאות. קינן מוסיפה כי חברות נקלעות לבעיה של תזרים מזומנים וחברות שגייסו עובדים לקידום פרויקטים אינן יודעות מה מצבן.



בפורום ה-CFO טוענים כי הכספים שהובטחו לחברות אינם כספי ממשלה, אלא כספי תעשיית ההיי-טק שנגבו בשנת 2002 מתמלוגים שמשלמות החברות למדען וכל ייעודם הוא השקעה חוזרת בחברות טכנולוגיות.



"מעבר להרחבת מצוקת האבטלה, המשמעות היא אובדן מיידי להכנסות המדינה ממסים הנגבים מהעובדים והגדלת תשלומי העברה למפוטרים, וזאת מבלי לקחת בחשבון את הירידה הצפויה של כוח אדם איכותי אל מדינות המגדילות את תקציבי התמיכה שלהן במו"פ".



מהאוצר נמסר בתגובה: מדובר בעודפי תקציב משנת 2002 שהועברו לשנת 2003. ההחלטה לגבי העברת עודפי תקציב מתקבלת בצורה אחידה לגבי כלל משרדי הממשלה בהתאם לכללים הקבועים בחוק. שני שלישים מעודפי התקציב הועברו ב-1 באפריל 2003 למשרדים, בהם גם למדען הראשי. אם וכאשר תתקבל החלטה לגבי השליש הנותר היא תועבר גם למדען הראשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully