וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות בממשל באתונה: ייתכן שרוסיה לא תבקש את הסגרת גוסינסקי מחוסר עניין

סוכנויות הידיעות

27.8.2003 / 15:09

ארה"ב וישראל לוחצות על ממשלת יוון שלא להסגיר את גוסינסקי, לדברי העיתון היווני "קתמריני"



ייתכן כי רוסיה לא תדרוש כלל את הסגרתו של איל המדיה גוסינסקי, כך אמרו מקורות בממשל באתונה לפי דיווח של העיתון היווני "קתימריני". המקורות אמרו כי מוסקווה איננה מראה עניין רב בתפיסתו של גוסינסקי. "קתימריני" דיווח גם כי ממשלות ארה"ב וישראל מפעילות לחץ רב על ממשלת יוון שלא להסגיר את גוסינסקי.



בכיר במשרד הסדר הציבורי ביוון אמר לעיתון כי שלטונות רוסיה אינם מעוניינים בהסגרתו של גוסינסקי, למרות הכרזת התביעה ברוסיה כי החלו בהכנות לבקש את הסגרתו של גוסינסקי אתמול. גוסינסקי נעצר לפני כשבוע באתונה עם נחיתתו מתל אביב.



"קתימריני" טוען כי ההשפעה האמריקאית נובעת ממעורבותו של גוסינסקי בקירוב בין הממשל הרוסי לאמריקאי בתקופת בוריס ילצין.



גוסינסקי נעצר על ידי השלטונות ביוון, אולם סוכנות השיטור הבינ"ל אינטרפול הכחישה כי הוציאה צו מעצר נגדו, נאמר בדיווחים ברוסיה. גוסינסקי יופיע בפני תובע ביוון, אשר צפוי להחליט אם להסגירו לרוסיה.



גוסינסקי נעצר לראשונה לבקשת רוסיה בדצמבר 2001 בביתו בספרד, אבל האחרונה סירבה להסגירו לרוסיה בטענה שההאשמות נגדו לא נחשבות לפשע על פי החוק הספרדי. התובע הרוסי הגיש בקשה מחודשת בטענה שהלבין כספים, אך עם שחרורו ממעצר בספרד נסע גוסינסקי לישראל, כדי לחמוק ממעצר נוסף. לפני שנתיים אמר המזכיר הכללי של האינטרפול כי התביעה נגד גוסינסקי מבוססת על מניעים פוליטיים, וכי האינטרפול מנוע מלהתערב בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully