וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עדן: ההפסד הרבעוני צמח לכ-17.2 מיליון שקל

אלי דניאל

27.8.2003 / 16:23

הוצאות המימון גדלו לכ-8.8 מיליון שקל; יציבות בהכנסות - הסתכמו בכ-185 מיליון שקל. הרווח התפעולי - 3.2 מיליון שקל

חברת מי עדן , הנמצאת בשליטת בני משפחת נפתלי, מדווחת היום על יציבות בהכנסותיה, לצד שחיקה ברווח התפעולי וגידול בהפסד הנקי. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו בכ-185 מיליון שקל - שווה להכנסות הרבעון המקביל. במי עדן מציינים כי היציבות בהכנסות נובעת, בין היתר, מהתיסוף שחל בשער החליפין של השקל בהשוואה לשערי החליפין של המטבעות האירופאים בהם פועלת הקבוצה, מעצירת הגידול בשוק הישראלי, מהאטת הצמיחה בחלק מהשווקים באירופה וכן מהעדר פעילות רכישות כתוצאה מהעסקה שנחתמה עם חברת Danone הצרפתית. את המחצית הראשונה של השנה סיימה מי עדן עם הכנסות של כ-358.7 מיליון שקל - 14% יותר מהכנסות התקופה המקבילה.

ברמה התפעולית רשמה מי עדן רווח של כ-3.2 מיליון שקל, שיפור בהשוואה להפסד התפעולי בסך של כ-10.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, וקיטון של כ-16% לעומת הרווח התפעולי שהושג ברבעון השני של שנת 2002. יצוין כי בפעילות בישראל נרשם גידול ברווחיות התפעולית למרות היעדר הצמיחה, וזאת בעיקר בשל צמצום עלויות והתייעלות במערכי ההפצה, אך שיפור זה קוזז בשל הגידול בהפסד של חלק מהפעילות האירופאית. ה-EBITDA של החברה הסתכמה ברבעון השני בכ-22 מיליון שקל, שיפור לעומת EBITDA של כ- 16 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2002.

השפעה ניכרת על השורה התחתונה היתה גם לסעיף המימון של החברה בשעה שהוצאות המימון טיפסו עד לכ-8.8 מיליון שקל - גידול ניכר לעומת הוצאות המימון של כ-1.1 מיליון שקל שהיו ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לעלייה זו מקורה בהגדלת מצבת האשראי של החברה בעקבות מסע הרכישות שנועד להרחיב את פעילותה בשוק המקומי והבינלאומי.

אחד "הנזקים" הבולטים לשורה התחתונה של החברה - הפחתות המוניטין אותן היא מבצעת. כך, ברבעון השני של השנה ביצעה מי עדן הפחתת מוניטין בסך של כ-7.7 מיליון שקל, דומה להפחתה שנרשמה ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד רבעוני של כ-17.2 מיליון שקל, גידול של כ-111% לעומת הפסד של כ-8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה רשמה מי עדן הפסד מצטבר של כ-48.2 מיליון שקל, עלייה של כ-80% לעומת הפסדי ששת החודשים הראשונים של השנה הקודמת.

ההון העצמי של החברה הסתכם בתום הרבעון השני של 2003 בכ-191.2 מיליון שקל, והוא מהווה כ-16% ממאזנה של מי עדן. מאזן זה מצביע על עלייה משמעותית בהיקף האשראי מתאגידים בנקאיים, בעקבות גל הרכישות אותן ביצעה החברה בשנה האחרונה. כך, האשראי השוטף מהבנקים הסתכם בתום הרבעון החולף בכ-510.4 מיליון שקל, גידול של כ-103% לעומת היקף האשראי בתחילת השנה. האשראי הבנקאי לזמן ארוך הסתכם בתחילת הרבעון השלישי בכ-200.8 מיליון שקל. יצוין כי במסגרת הסכם האשראי בהיקף של 150 מיליון דולר עליו חתמה החברה ביולי 2001 עם בנק הפועלים, יש לה גמישות במעבר בין חוב לזמן קצר לחוב לזמן ארוך, וזאת בהתאם לתנאי השוק ולמצב נזילותה.

פעילותה השוטפת של החברה ייצרה לה ברבעון החולף תזרים מזומנים חיובי של כ-6.9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully