וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית המזומנים של מ.ק.ח מראה: לקראת התשלום הקרוב לבעלי האג"ח יחסרו לחברה כ-4.3 מיליון שקל

אלי דניאל

27.8.2003 / 17:13

מפעילת הגרנד קניון בחיפה תידרש לשלם ב-20 בנובמבר סך של כ-14.2 מיליון שקל; בהנהלת מ.ק.ח מעריכים כי החברה תקבל מימון ביניים לשם כיסוי הפער; תזרים המזומנים ברבעון השני - 7.1 מיליון שקל



חברת מ.ק.ח מרכז קניות חיפה, אשר נמצאת בשליטתו של איש העסקים גד זאבי, מדווחת היום על גידול של כ-9% בהכנסותיה מקניון ה"גרנד קניון", בשעה שאלה צמחו לכ-12.1 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות בהיקף של כ-24.2 מיליון שקל - 6% יותר מההכנסות שנרשמו בששת החודשים הראשונים של שנת 2002.



על רקע הירידה בהוצאות התפעוליות - ירידה שנבעה, בין היתר, מביטול הפרשה לחומ"ס לאחר שזארה פרעה את חובה, הצליחה החברה לרשום שיפור ברווח התפעולי שלה וזה גדל ב-22% לרמה של 7.2 מיליון שקל. עם זאת, השיפור ברמה התפעולית קוזז במלואו ע"י העלייה החדה בהוצאות המימון. אלה, זינקו בשיעור חד לרמה של כ-6.7 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל הן הסתכמו ב-706 אלף שקל, בלבד. אחת הסיבות לעלייה בהיקף הוצאות המימון הינה הייסוף בשער השקל.



בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 539 אלף שקל - נמוך בכ-90% מהרווח שנרשם ברבעון השני של שנת 2002. את ששת החודשים הראשונים של השנה מסכמת מ.ק.ח עם רווח נקי של כ-4.2 מיליון שקל, נמוך מהרווח שהושג בתקופה המקבילה ואשר הסתכם בכ-7.1 מיליון שקל.



פעילותה השוטפת של החברה ייצרה לה ברבעון החולף מזומנים בהיקף של כ-7.1 מיליון שקל, כך שבתום הרבעון היו בקופה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-2.7 מיליון שקל. עם זאת, על פי תחזית תזרים המזומנים של מ.ק.ח, ב-20 בנובמבר 2003 - מועד התשלום השנתי של הקרן והריבית בגין האג"ח, לא יהיו בידה מספיק מזומנים לביצוע התשלום. לדברי החברה, ההיקף הכספי של התשלום הקרוב יגיע לכ-14.2 מיליון שקל, כך שלהערכתה יחסרו לה כ-4.3 מיליון שקל לפירעון מלא של הקרן והריבית.



הנהלת החברה סבורה כי גירעון תזרימי זה לא יישנה, והוא יכוסה בתוך שלושה חודשים ממועד התשלום. לאור האמור, בהנהלת מ.ק.ח מעריכים כי החברה תקבל מימון ביניים לשם כיסוי הפער האמור. כמו כן, החברה מציינת כי במידה והיא תחליט לממש את זכויות הבנייה שיש לה בפרויקט בדרך של מכירה, הרי שמהלך שכזה צפוי להניב סכומי כסף מהותיים שיהיו גבוהים משמעותית מהסכום החסר לתשלום למחזקים באיגרות החוב.



הונה העצמי של מ.ק.ח הסתכם בתום הרבעון השני של השנה בכ-6.4 מיליון שקל והוא היווה כ-1% ממאזנה. האשראי השוטף מהבנקים הגיע ב-30 ביוני 2003 לכ-35.9 מיליון שקל ובנוסף היו לחברה התחייבויות לזמן ארוך לבנקים בהיקף של כ-300.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully