וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בעובדים הזרים משפיע לרעה על דניה סיבוס: הרווח הנקי ברבעון נפל ב-30% ל-6 מיליון שקל

הרצל לקס

27.8.2003 / 17:32

ייקור העסקת העובדים הזרים שחק את הרווח הגולמי של החברה ל-10.5 מ' ש' על הכנסות של 312 מ' ש'; הכנסות מימון של 3.5 מ' ש' תרמו לשיפור בשורה התחתונה



דניה סיבוס, חברת הבנייה מקבוצת אפריקה ישראל , פירסמה את דו"חותיה לרבעון השני של 2003, והציגה בשורה התחתונה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל - ירידה של כ-30% לעומת הרווח ברבעון המקביל.



למרות עלייה של כ-11% בהכנסות לסך של כ-312 מיליון שקל, סבלה החברה משחיקה רצינית ברווחיות הגולמית שלה. הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי הגיע רק ל-10.5 מיליון שקל, שהם 3.3% מההכנסות לעומת 18.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, שהיו 6.6% מההכנסות. הסיבה העיקרית לכך היא המאבק הממשלתי בהעסקת העובדים הזרים.



שינוי המדיניות הקיצוני של המדינה ביחס לעובדים הזרים, שמהווים רוב בין עובדי החברה, המתבטא בהחלטות האחרונות של הממשלה בדבר הטלת אגרה מיוחדת ומסים חדשים על העסקת עובדים זרים, בד בבד עם צמצום היתרים להעסקתם, פגעו ברווחיות של דניה שנהנתה זמן רב מעלות העבודה הזולה ומזמינות העובדים בענף הבנייה.







דניה סיבוס מנהלת בחודשים האחרונים מאבק משפטי כדי לחייב את המדינה לאפשר לה להביא עובדים זרים חדשים במסגרת המכסות שאושרו לה, בעיקר בשל תופעת נטישה של עובדים ותיקים יותר שהפסיקו לעבוד בשבילה, אך עדיין "תופסים" את חלקם במכסה. ביצוע צו ביניים לטובת דניה, המורה לאפשר לה לגייס עובדים חדשים על חשבון אלו שנטשו, מתעכב בשל מדיניות השמיים הסגורים בה נוקטת הממשלה. דניה עתרה לבג"ץ בנושא זה כדי לאפשר לה להטיס ארצה עובדים חדשים. עתירה זו טרם נדונה.



לשורת הרווח התחתונה תרמו הכנסות מימון בגובה 3.5 מיליון שקל, לעומת הוצאות נטו ברבעון המקביל - הכנסות שנבעו משחיקת הלוואות של החברה ומריבית על יתרות זכות שלה. צבר הזמנות החברה עמד בסוף המחצית הראשונה של השנה על 1.8 מיליארד שקל, ירידה של 10% לעומת רמה של 2 מיליארד שקל בסוף 2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully