וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הביקורת הציבורית: ריצ'ארד גראסו העריך את כהונתו כיו"ר ה-NYSE לשנתיים נוספות

רונן סרברניק

27.8.2003 / 18:04

גראסו יכהן עד 2007 כיו"ר הבורסה בשכר שנתי בסיסי של 1.4 מיליון דולר ויקבל בונוס מינימלי של מיליון דולר; קיבל תשלומים נוספים בסך של 139.5 מיליון דולר



יו"ר בורסת ה-NYSE, ריצ'ארד גראסו, חתם היום על חוזה חדש אשר מותיר אותו במשרתו הנוכחית עד מאי 2007. בהצבעה פה אחד, ועל אף ביקורת ציבורית חריפה כנגד גראסו, החליט דירקטוריון הבורסה להמשיך ולהעסיקו בשכר שנתי בסיסי של 1.4 מיליון דולר, והוא יקבל בונוס מינימלי של מיליון דולר.



החוזה הקודם של גראסו, אשר נחתם בשנת 1999, היה אמור להסתיים בשנת 2005. כמו כן מסרה הבורסה כי גראסו קיבל תשלומים נוספים מחשבונות ומקרנות הפנסיה בסך של 139.5 מיליון דולר.



כנגד גראסו נשמעת בתקופה האחרונה ביקורת חריפה. ציבור הולך וגדל של מבקרי יו"ר בורסת ניו יורק (NYSE) היו רוצים לראות אותו עוזב, וחלקם אף טוען כי הבורסה לא תעבור את הרפורמות שהבטיחה לעבור כל עוד הוא מחזיק במושכות. "ביקשתי ממנו להתפטר במכתב שכתבתי במארס", אמר נשיא האיגוד הלאומי של המשקיעים המקצועיים, טי. שרידן אוקיפי. "היה עדיף לו הוא היה מתפטר כבר אז. לא רק שהם זקוקים למנהיג חדש, אלא לשיטת ניהול חדשה", הוסיף.



הדוגמה האחרונה לכשל המבני הופיעה בחודש יולי, עת התפטר סגן יו"ר הבורסה, רוברט מרפי, בעקבות חשדות לפיהם עושי השוק, המפעילים את המסחר בבורסת ניו יורק, ניצלו את מעמדם לרעה לטובת גריפת רווחים שלא כחוק. אלו נתנו עדיפות במסחר למניות שברשותם, על פני מסחר במניות של לקוחותיהם.



מרפי הוא הדירקטור הרביעי של NYSE שמתפטר מתפקידו במהלך השנתיים האחרונות. בשנת 2002 התפטרו מתפקידם הדירקטורים מרתה סטיוארט, ז'אן מארי מסייה, המנכ"ל לשעבר של ויוונדי-יוניברסל, ומייקל קרפנטר מסלומון סמית ברני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully