וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו בעלייה של כ-0.7% במדדים המובילים בעקבות מניות היצוא והפיננסים

רונן סרברניק

27.8.2003 / 20:42

פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית, עלתה ב-1.6%; יצרנית הלבשת הספורט אדידס סלומון עלתה ב-4.6%



עליות שערים נרשמו היום בבורסות אירופה, עת מניות היצרניות המובילות שואבות עידוד מנתוני מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שעלה בשיעור גבוה מהצפוי אמש. בפאריס רשם מדד CAC עלייה של 0.7%. בבורסות לונדון עלה ה-FTSE ב-0.7%, ופרנקפורט נסגרה בעלייה של 0.8%.



נתוני בטחון הצרכנים, המספקים אומדן לצריכה הפרטית בארה"ב, המניעה את כלכלת ארה"ב, מפיחים אופטימיות לפריחה מחודשת ביצוא לשוק האמריקאי הגדול. נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר המובילה ש-16% מהכנסותיה מתבססים על השוק האמריקאי, עלתה ב-3.4%.



עליות שערים נרשמות בקרב מניות הרכב המובילות. דיימלר-קרייזלר עלתה ב-1.6%; פולקסווגן עלתה ב-1.5%; פיאט נסגרה ללא שינוי.



פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית, עלתה ב-1.6% לאחר שהודיעה על הקמת מיזם משותף עם ארבע חברות טלקום אירופיות לשיווק מוצרי אלקטרוניקה, הניתנים לחיבור לרשת האינטרנט. ההסכם שנחתם הוא עם BT מבריטניה, בלגקום הבלגית, דויטשה טלקום וטלקום איטליה. בעבר חתמה החברה על שת"פ דומה עם טלפוניקה הספרדית ו-KPN ההולנדית.



BT ירדה ב-0.7%; וודאפון עלתה ב-1.7%; פראנס טלקום התחזקה ב-0.9%.



יצרנית הלבשת הספורט אדידס סלומון עלתה ב-4.6%. אדידס הודיעה היום על הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של 400 מיליון יורו. העלייה בשער המניה מפתיעה נוכח העובדה שההנפקה הנוכחית מדללת את אחזקות בעלי המניות בה.



חברת השירותים הפיננסים ההולנדית ING שוקלת להצטרף לבנק הקוריאני קוקמין לרכישת בנק המתמחה בהספקת שירותי ביטוח לענף הבנקאות. ING עלתה ב-1.7%.



חברות נוספות בענף זה רושמות עליות: AXA עלתה ב-0.3%; לוידס התחזקה ב-1.6%, וסוסייטה ג'נרל ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully